From the archives of Jan Anderiesse

From the archives of various Photographers
Afiena
Beheerder
Berichten: 1550
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 22:20

Re: From the archives of Jan Anderiesse

Bericht door Afiena »

Afbeelding
LENA (6518164) Owned by O.T. Rederierna, Skarhamn, at Ardrossan 28-02-1969.

Foto: (c) Jan Anderiesse.
Laatst gewijzigd door Afiena op ma 16 apr 2018, 15:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Afiena
Beheerder
Berichten: 1550
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 22:20

Re: From the archives of Jan Anderiesse

Bericht door Afiena »

Afbeelding
WILLI HUBER (5390084) Owned (since 1966) by Plouvier Maritime S.A., Antwerpen. In the Terneuzen-Gent canal about 05-1969.

1956: Built by H.C. Stülcken Sohn, Hamburg as WILLI HUBER for Hedwigshütte Kohlen und Kokswerke A.G., Hamburg.

Grt. 2467.
Nrt. 1602.
Dwt.3650.

Loa.96.73m.
Br. 14.15m.
Dr. 5.62m.

8Cyl. 4SA. 420 x 660 Deutz. 1650 Bhp. 11.5 Knots.

1956: WILLI HUBER.
1973: GÖTZ VON BERLICHINGEN.
1983: GOLDEN EAGLE.

19-10-1983: Arrived Bardenfleth and broken up.

Foto: (c) Jan Anderiesse.
Laatst gewijzigd door Afiena op ma 16 apr 2018, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afiena
Beheerder
Berichten: 1550
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 22:20

Re: From the archives of Jan Anderiesse

Bericht door Afiena »

Afbeelding
KRYPTOS (5197200) Owned by Shell Tankers N.V. Den Haag, at anchor near Whitegate, Ireland. 02-10-1970.

1955: Built by P. Smit Jr., Rotterdam.

Grt. 12098.
Nrt. 6917.
Dwt.18184.

Loa.169.40m.
Br. 21.16m.
Dr. 9.35m.

2 Steam turbines, 1 screw. Werkspoor, Amsterdam. 8250 Shp. 14.5 Knots.

12-06-1976: Arrived Kaohsiung and broken up.

Foto: (c) Jan Anderiesse.
Laatst gewijzigd door Afiena op ma 16 apr 2018, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afiena
Beheerder
Berichten: 1550
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 22:20

Re: From the archives of Jan Anderiesse

Bericht door Afiena »

Afbeelding
SAMAR EXPRESS (6915910). Owned by Mainland Nav. Inc.,(Vroon B.V., Breskens, manager), Manila at Terneuzen. 06-05-1988.

06-1969: Delivered by Bartram & Sons Ltd., Sunderland as SKLERION to Kardamylian Special Shp. Co., Chios.

Grt. 9057.
Nrt. 6378.
Dwt.15246.

Loa.141.05m.
Br. 20.48m.
Dr. 8.86m.

5Cyl. 2SA. 680 x 1250 Sulzer made by G. Clark Wallsend. 5500 Bhp. 15 Knots.

1969: SKLERION.
1985: SAMAR EXPRESS.
1989: SALEM NINE.

12-03-1994: Arrived Chittagong roads
29-04-1992: Beached and broken up.

Foto: (c) Jan Anderiesse.
Laatst gewijzigd door Afiena op ma 16 apr 2018, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afiena
Beheerder
Berichten: 1550
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 22:20

Re: From the archives of Jan Anderiesse

Bericht door Afiena »

Afbeelding
MAGDA MARIA (5152688) Radio pirat vessel, owned by Comp. Nav. Panlieve S.A., Panama laid up under arrest at Amsterdam. 08-05-1988.

10-1957: Delivered by C. Luhring, Brake as URSULA LEGENHAUSEN to PR "Ursula Legenhausen", Bremen.

Grt. 423.
Nrt. 223.
Dwt.634.

Loa.51.57m.
Br. 8.59m.
Dr. 3.33m.

6Cyl. 4SA. 320 x 450 Deutz. 300 Bhp. 10 Knots.

1957: URSULA LEGENHAUSEN.
1960: HOHEWEG.
1981: LIEVE.
07-1981: At Dublin rebuilt as a radio station and renamed MAGDA MARIA.
02-08-1981: Very shortly after she arrived off the Dutch to broadcast pop music she was arrested by Dutch authorities and towed to Amsterdam.
1989: Sold to breakers, 01-04-1989 arrived at Brugge and broken up.

Foto: (c) Jan Anderiesse.
Laatst gewijzigd door Afiena op ma 16 apr 2018, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten