FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND PATRICK ANDRIES

From the archives of various Photographers
Afiena
Beheerder
Berichten: 1550
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 22:20

CONTELLA

Bericht door Afiena »

Afbeelding
1934 gebouwde Finse vlag CONTELLA in Ceuta, 19-03-1966.

Foto: Jan Anderiesse.
patandries
Berichten: 485
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 20:48

NEA ELPIS & NEA TYHI (two sisters).

Bericht door patandries »

Afbeelding

NEA ELPIS IMO Number: 7708728
Nueva Esperanza Corp., Chios.

1978-05 Bulk-Carrier
Hakodate Dock Co. Ltd., Hakodate. # 676

grt: 17.055 dwt: 28.668 nrt: 10.919
loa: 180,83 boa: 23,17 drg: 10,688

Engine: Sulzer by Ishikawajima-Harima Hvy. Ind., Aioi.
Diesel 2 str. 6 cyl.
Screws: 1 FP BHP: 12.000 V~ Knots: 13

HISTORY:
1978 NEA ELPIS
1999 PYTHAGORAS
2007 TABARAK
2010 SAPPHIRE II

2013 01/05 Broken Up at Gadani Beach.

Photo by P. Andries taken 1980, Rozenburg Nieuwe Waterweg.


Afbeelding

NEA TYHI IMO Number: 7708716
Nueva Fortuna Corp., Chios.

1978-02 Bulk-Carrier
Hakodate Dock Co. Ltd., Hakodate. # 675

grt: 17.055 dwt: 28.668 nrt: 10.919
loa: 180,83 boa: 23,17 drg: 10,688

Engine: Sulzer by Ishikawajima-Harima Hvy. Ind., Aioi. Diesel 2 str. 6 cyl.
Screws: 1 FP BHP: 12.000 V~ Knots: 15

HISTORY:
1978 NEA TYHI
1997 THEMIS
2005 SANTA CATARINA

2011 23/02 Arrived Alang. 02/03/11 Demolition began.

Photo Taken 1985 by P. Andries entering Zandvlietsluis for sea.
patandries
Berichten: 485
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 20:48

COE VICTORY 1945.

Bericht door patandries »

Afbeelding

COE VICTORY
Victory Carriers Inc., New York.
1945-06 VC2-S-AP3
Oregon S.B. Corp., Portland, Ore. # 1243

Engines: General Electric Co., Erie. 2 Steam Turbines. 1 FP Screw; Speed 15,5 kn.; 8.500 SHP (AP3).
grt: 7.643 dwt: 10.757 nrt: 4.608
loa: 138,78 boa 18,93 drg: 8,740
HISTORY
1945 COE VICTORY U.S. Government, Portland.
1949 COE VICTORY

1969 13/03 Broken Up at Kaohsiung by Kuang I Ent.

Photo 1959 by P. Andries, leaving Boudewijnsluis. Note smoke from the tugboats!
Afiena
Beheerder
Berichten: 1550
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 22:20

MATI

Bericht door Afiena »

Afbeelding
1920 gebouwde Panama vlag MATI vertrekt van Pasajes, 24-03-1967, gefotografeerd vanaf de LUDO.

Foto: Jan Anderiesse.

Jullie hadden schroot in zo te zien!
Prachtig plaatje... 47 jaar oud schip... niet te zien eigenlijk, alleen de bouw natuurlijk.
Groeten, Patrick.

De lading schroot was geladen ergens op de Thames.

Groet, Jan.
patandries
Berichten: 485
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 20:48

CLEMENT 1985.

Bericht door patandries »

Afbeelding

CLEMENT IMO Number: 8322040
Frisian Shiptrade B.V., Heerenveen.
1985-04 General Cargo

Amels B.V., Makkum. # 392 (Lloyd's Register)
(Miramar Shipindex: Builders Barkmeijer, Stroobos, Yardno.: 225) ???
grt: 3.986 dwt: 6.025 nrt: 2.419
loa: 106,63 boa: 18,09 drg: 6,601

Engine: Stork-Werkspoor Diesel B.V., Amsterdam. Diesel 4 str. 6 cyl. (TM410).
Screws: 2 CP + 1 BT BHP: 4.000 V~ Knots: 14,5

HISTORY:
1985 SAMSUN GLORY
1985 FRISIAN GLORY
1986 CLEMENT
1992 UMAG CAYENNE
1993 ELSA
1996 UB LYNX
2004 FOULK
2018 DODO Omaha Shipholding Inc., Lomé (Togo) (Last Update Equasis 01/12/2020)

Photo taken by P. Andries 05/07/1986. Boudewijnsluis.

Kan iemand meer vertellen over de juiste bouwwerf
Can anyone tell something about the building yard?

Op 18-05-1984 in aanbouw, nog zonder naam, liggende te Stroobos, zijnde bouwnr. 225 van Scheepswerf Barkmeijer Stroobos, B.V.
1985-04-29: in Harlingen als SAMSUN GLORY overgedragen aan rederij Holwerda
De bouw van het schip is gerealiseerd in samenwerking met scheepswerf Amels uit Makkum. Directeur Barkmeijer hierover: „De Samsun Glory is te breed voor onze werf, daarom is het schip in moten van 15 meter gebouwd die later drijvend afgevoerd zijn naar scheepswerf Amels waar het schip in het dok aan elkaar gekoppeld is".

Dankjewel voor deze mooie aanvulling. In huidige tijd zouden ze het casco laten bouwen in Turkije of zo. Wel goed gevonden en voor mij een interessante weet !?! Groeten Patrick.
Gesloten