Re: FURNESS // ZHSM // INDISCHE LLOYD // HOLLANDIA
Geplaatst: ma 05 jun 2017, 10:34
Nadat de ZHSM haar laatste GHV schip KELBERGEN verkocht in 1952 begaf zij zich in de KHV. Bij Gebr van Diepen te Waterhuizen werd een order geplaatst voor de bouw van 6 gladdek kustvaarders van ruim 800tdw met een optie op nog 6 zes. De Laatste order werd later omgezet in een order tot bouw van 6 shelerdek coasters van ruim 1000 tdw van het Oceaan type. In 1953 kwam de eerste gladdekker in de vaart waar het verdere hoofdstuk over zal gaan.
In 1951 the Company sold there last ship. The old Kelbergen survived two World Wars.. In 1952 the first of a serie of 12 newbuilding coasters came into service. The next topics will highlight these ships.
Thanks to all the contributors:
R.Zwama, Ton Grootenboer, Jan Anderiesse, Teun van der Zee and many others
In 1951 the Company sold there last ship. The old Kelbergen survived two World Wars.. In 1952 the first of a serie of 12 newbuilding coasters came into service. The next topics will highlight these ships.
Thanks to all the contributors:
R.Zwama, Ton Grootenboer, Jan Anderiesse, Teun van der Zee and many others