Anthony Veder

Shipsphotos sorted by Company.
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeieavond Huug en gegadigden

Ja daar heb je een goed punt :!: Wil ik toch nog effe een plaatje kwijt van wat ik had verwacht in deze tijd, een wel zeer storings gevoelig apparaatje, en niet bestand tegen zeewater, wat ik afgelopen zomer heb ondervonden.
IMG_0187_1Communicatie.jpg
IMG_0187_1Communicatie.jpg (110.82 KiB) 5415 keer bekeken
IMG_0187_1Comm3.jpg
IMG_0187_1Comm3.jpg (156.29 KiB) 5415 keer bekeken
Verder vandaag de wind ietsje afgenomen naar 8bft, en wij vanmiddag maar eens helemaal naar t Noordoostelijkste puntje van t ankergebied gevaren en daar een 8 shackletjes laten plonsen op een diepte van 16m. Hopen dat we nu beter blijven liggen, want na 3 dagen storm zaten we ondertussen toch aardig op t zuidelijkste randje van t ankergebied en dus bijna in de aanlooproute. Weersverwachting blijft hetzelfde de komende dagen, er zit toch een erg hardnekkig vuiltje ietsje zuid van ons in de Adriatic. Motor draait dus ook nog steeds want wij willen niet graag in onze nachtrust verrast worden. :twisted:
Nou ja morgenvroeg 6 uur misschien naar binnen, net als vandaag en gisteren...dus we zien t wel weer. Ik mag vannacht na m'n wachtje weer aan dek om de compressoren te starten, voor t geval we toch naar binnen gaan, zijn we in ieder geval op temperatuur. (onder temperatuur :lol: -102) Vandaag nog wat veiligheidsstickers geplakt aan dek samen met de Belgische leerling, maar al snel besloten om toch maar een jobbie binnen te vinden toen ik mijn vingers niet meer voelde. Ja ook hier is het best koud, temperatuurtje net iets onder nul. Daar hadden we dus niet voor getekend. Nou tot de volgende maar weer.
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeieavond Huug en Hugenoten

Wij zijn weer eventjes onderweg, van t oosten naar t westen, reisje retour zeg maar. Konden we gisteren en vandaag langzaam wat schilletjes afpellen van de lagen kleding op t lichaam, vandaag kunnen we de schilletjes langzaam aan weer aantrekken. Vanaf startpunt Malamokko Pilot hebben we de koers iets verlegd om meer onder de Kroatische kust te varen wel meer wind daar maar minder zee.....en was het mij een genoegen om t oogje van de depressie te passeren en de wind van Noordoost afnam even verticaal stond en vervolgens heel eventjes zuid om de Noordwest in te draaien, en dat allemaal in een half uurtje tijd. Vanmiddag passeerden we de straat van Messina waar we zo'n 3 knoopjes tegenstroom ondervinden. Daarna de vulkaan Stromboli gepasseerd, en ondertussen is t zeetje weer wat toegenomen en moeten we er nu recht tegen in.
Nog een greep uit de foto tas.
IMG_0204_1AleynaMercan.jpg
IMG_0204_1AleynaMercan.jpg (102.92 KiB) 5361 keer bekeken
IMG_0226_1.jpg
IMG_0226_1.jpg (75.68 KiB) 5361 keer bekeken
IMG_0211_1CoralLeaf.jpg
IMG_0211_1CoralLeaf.jpg (154.33 KiB) 5361 keer bekeken
Ondertussen zit ik hier alweer bijna 9 weken op zonder een voet aan wal gezet te hebben, een nieuw persoonlijk record aan 't zetten. Nou tot de volgende weer.
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie avond Huug en genodigden

Was alweer even geleden, dus nu alweer bijna 10 weken aan boord, en nog steeds geen voet op vaste bodem gezet.
De tijd vliegt ook voorbij als je plezier hebt. Vandaag was dan weer zo'n plezierige dag, al was t weertje wat minder plezant.
Vanmorgen de maandelijkse brandoefening gehouden met text en uitleg en de debriefing natuurlijk.
En vanmiddag weer ten anker deze keer voor t eerst een niet-Italiaanse haven namelijk Lavera. Morgen ochtend in de vroege uurtjes naar binnen waarschijnlijk.
Wil ik nog een kleine text en uitleg geven over wat je zoal op een gastanker vindt betreffende de brand en explosie veiligheid, daar dit voor de meesten waarschijnlijk een vraag is, net als voor mij 10 weken geleden.
Het ESD of Enhanced Shutdown System zorgt ervoor dat alle hydraulische afsluiters aan dek binnen een bepaalde tijd worden dichtgestuurd en alle lading gerelateerde machines en ventilatie wordt uitgeschakeld. Er zijn overal aan dek knoppen te vinden die dit systeem activeren.
De Deckspray kan gestart worden vanaf verscheidene locaties, zowel aan dek als in de accomodatie, en de dekspray zorgt voor een nevel over het hele schip, ook hier enige automatisme namelijk een pomp wordt gestart en betreffende afsluiters opengestuurd.
Het poeder blus systeem dat zorgt voor de aanvoer van bluspoeder aan dek, geen schuim dus zoals op olietankers, omdat er bepaalde ladingen zijn die daarmee gevaarlijk reageren. Dat dus even 3 specifieke dingen van een gastanker betreffende brand veiligheid. Nu dan de plaatjes van, je zult wel begrijpen, een serieuze brand oefening.
Brandblusteam 1
Brandblusteam 1
IMG_0230_1aa.jpg (168.82 KiB) 5300 keer bekeken
Text en uitleg poederblussysteem
Text en uitleg poederblussysteem
IMG_0235_1aa.jpg (136.62 KiB) 5300 keer bekeken
Debriefing op de brug
Debriefing op de brug
IMG_0244_1aa.jpg (208.71 KiB) 5300 keer bekeken
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie middag Huug en nieuwsgierigen

Vanmorgen ietsje later dan gepland de loods aan boord, 10.15, ze moeten daar gedacht hebben laten we die lui op de Leaf maar even rustig wakker worden. En dat vonden wij natuurlijk een heel goed plan van de loods en alles wat daaromheen speelde. :) Inmiddels zie ik vanuit mijn raam wat ijs afzetting op de laadarm, dus een teken dat we begonnen zijn met laden.
Morgen na laden nog even wat bijtanken voor de hulpkarren, en dan richting Vada, bij Livorno ook nog even wat bijtanken dan voor de hoofdkar bestemd. En dan maar eens zien welk en wat en hoe en waar. Ik heb vernomen dat t ijs reeds is gesmolten in het thuisland, dus wel weer tijd voor mij om me zo langzaam aan weer eens terug te trekken in mijn schulp.
Nog even een ronde plaatjes van de dag.
IMG_0250_1aa.jpg
IMG_0250_1aa.jpg (114.44 KiB) 5486 keer bekeken
IMG_0248_1aa.jpg
IMG_0248_1aa.jpg (179.32 KiB) 5486 keer bekeken
IMG_0245_1aa.jpg
IMG_0245_1aa.jpg (90.52 KiB) 5486 keer bekeken
En dat was t weer voor vandaag.
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie avond Huug en gegadigden

Eveneens weer een tijdje geleden, en hebben wij ondertussen weer een rondje Italië gemaakt.
Het verkrijgen van bunkers op de reis was een beetje problematisch, op de reede van Livorno een poging gewaagd, echter de bunkermannen besloten ons niet te voorzien van bunkers nadat een van hun trosjes het had begeven. Dus wij dan maar opgestoomd naar Marghera en de de laatste druppel gasolie en zware olie 2 keer gebruikt. :shock: Alvorens de reis nog even een inventarisatie van de poetslappen gemaakt om eventueel al zeilend de reis te voltooien :lol:
Nou ja gelukkig de bunkertjes in Marghera weer vol afgetopt dus kunnen er weer even tegenaan.
Op dit moment liggen we in Brindisi te lossen en morgen weer klaar. Vorige haven Kapitein afgelost, deze haven de 2e machinist, en we krijgen er nog een bemanningslid bij, of moet ik zeggen bevrouwing? De langverwachte Messboy is dus Messgirl of zullen we t maar op stewardess houden. We zullen haar binnenkort maar eens gaan bewonderen, al geloof ik dat ik zelfs na 11 weken aan boord niet echt onder de indruk kan geraken :o Jaja alweer 11 weken, dus hoop toch ook zeer binnenkort afgelost te worden. Misschien kan je een handje meehelpen met heel hard hopen :?: Goed dat was t weer even live vanuit de Mediterrannee. :geek:
Groeten Fulco
Plaats reactie