Anthony Veder

Shipsphotos sorted by Company.
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie avond Huug en Genoten

Tja de site heet toch ook shipspotters.nl per slot van rekening.
Wij hebben even een uitje naar Thailand gehad naar t plaatsje Map Ta Phut. Was leuk om weer even Thais te lullen met loadingmaster , agent en surveyor . Maar veel verder als dat kwamen we niet. Niemand mocht er van of aan boord, vanwege een recent geval van een of andere Chemicaliën bak met bakkie. Helaas, maar ja zo is dat tegenwoordig in de meeste havens. Singapore mag ook niemand van boord, of t zou tijdens ankeren moeten, maar transport met bootje is niet goedkoop.
De dag van uitlossen was t 38 graden aan dek, en de 2e stuur klaagde steen en been dat dit toch geen weer was voor een blanke. Ben ik t niet mee eens, denk dat ie liever in t ijs zit, nou ja ik dus niet vind t wel prettig zo.
Nou nog wat gespot van de ankerplaats, om toch maar even te bewijzen dat we in Thailand waren. Anders kan ik net zo goed een berichtje typen vanaf de hoek van de straat ;)
MapTaPhut-004a.jpg
MapTaPhut-004a.jpg (105.28 KiB) 8046 keer bekeken
MapTaPhut-018a.jpg
MapTaPhut-018a.jpg (153.39 KiB) 8046 keer bekeken
MapTaPhut-025a.jpg
MapTaPhut-025a.jpg (75.67 KiB) 8046 keer bekeken
Groeten Fulco
Huug
Beheerder
Berichten: 1991
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

Re: Anthony Veder

Bericht door Huug »

Afbeelding

Ontmoeting Coral Millepora en Coral Leaf . Westerschelde Terneuzen 09.03.2014

Afbeelding

Ontmoeting Coral Anthelia en Coral Leaf // Westerschelde Terneuzen 09.03.2014

(c) Huug Pieterse
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie avond Huug en Hugenoten

Dat benne weer mooie plaatjes zeg, zie t nu pas. Was even een tijdje offline zeg maar.
Het www werkt niet echt mee hier aan boord, 4x per dag het zootje opnieuw opstarten en dan hopen dat je een uurtje internet hebt. En aangezien ik al een aantal weken niet meer gerookt heb, ga ik me daar niet over opwinden, anders sla ik misschien die hele kast nog eens aan gort en hebben we helemaal niets meer :mrgreen:
Geintje hoor, t gaat best nu zonder peuk in me hoofd, het begin was wel ietsje minder.
Maar we hebben ook niet stilgezeten in de tussen tijd natuurlijk.
We hebben maleisië gezien, waarvan een haven Pasir Gudang gelijk achter Singapore. Dus tja daartussen niet veel tijd met een zeereisje van 3 uurtjes door de straat. Singapore ook eens het SHELL eiland van dichtbij bekeken, geloof dat we nog een keer Indonesië tussendoor hadden en weer een Maleisië naar Indonesië.
Afgelopen zondag ben ik nog flink verbrand in t zonnetje, die zo'n beetje dezelfde declinatie had als wij op noorderbreedte zaten, dus die was behoorlijk fel. Maar ja weet je in elk geval waar de zondag voor staat 8-)
Nou op dit moment komen we van Indonesië waar we eerst hebben gelost om vervolgens 7 mijl verderop weer een heel klein partijtje te laden. Zat er ook in een paar uurtjes in natuurlijk, en hoe en wat precies moet je mij ook niet vragen, waarom breng je lading van Maleisië hierheen, en laad je vervolgens een zelfde lading 7 mijl verderop weer terug naar Maleisië. Je weet t er wordt geld mee verdiend, dus waarom zouden wij ons daarover de kop breken.of hoe zeg je dat ook weer.
Nou ja met mijn Bitumen verleden viel me nog wat op, deze boot komen we vaker tegen, ditmaal was t bij Pasir Gudang, en volgens mij is t ie voor Bitumen
PasirGudang-019.jpg
PasirGudang-019.jpg (85.04 KiB) 7937 keer bekeken
De PATALYA heet ie, en er staat geen TBS in de pijp maar wel iets dat er op lijkt. Vervolgen op SHELL eiland bij Singapore kwamen we deze tegen
SingaporeShellBukom-006.jpg
SingaporeShellBukom-006.jpg (92.9 KiB) 7937 keer bekeken
ZHEN ZHU WAN dat kan niet missen natuurlijk. En trouwens hieronder de headquartes op t SHELL eiland, is ook niet verkeerd, leuk Spotters plekkie ;)
SingaporeShellBukom-011.jpg
SingaporeShellBukom-011.jpg (65.07 KiB) 7937 keer bekeken
to be continued
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goed ik wilde nog even verder gaan met de laatste Terminal in Anyer , Indonesië.
Een behoorlijke terminal waar ik en dit schip voor t eerst kwamen laden. De Kaptein was er al eerder geweest met de Coral Rubrum en de Coral Rigida in een ver verleden. En sindsdien is t flink gegroeid hier schijnt. Toendertijd begonnen met 1 stijgertje. Nu staat er een volledige installatie en zijn er meerdere stijgers.
Anyer-Asri-001.jpg
Anyer-Asri-001.jpg (102.63 KiB) 7937 keer bekeken
Anyer-Asri-005.jpg
Anyer-Asri-005.jpg (92.5 KiB) 7937 keer bekeken
Anyer-Asri-006.jpg
Anyer-Asri-006.jpg (111.48 KiB) 7937 keer bekeken
Dat was Indonesië voorlopig weer ff, we gaan een ietsie pietsie uitlossen in Pasir Gudang, dan bijladen in Singapore, weer terug naar Pasir Gudang om weer een ietsie pietsie uit te lossen. En het restant gaat naar een haven, een land waar we nog niet geweest zijn, en wat ook niet echt op ons verlanglijstje stond.......kleine hint we gaan dan de straat van Malakka door richting westen.
Nou dat was m weer even, en zal wel weer even duren misschien want het wordt weer een beetje druk.
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie avond Huug

Nog even over die Coral Anthelia die je op de Schelde had gespot. Die is uit dezelfde serie, we noemen t maar de A-serie , als deze waar ik op vaar. Zit alleen een verschil in dat ie een verhoogd manifold heeft omdat ie .....eeuh ze natuurlijk..... LNG kan laden.
Verder hier alles wel. Zijn van Pasir Gudang weer in Singapore belandt. Kregen bij aankomst weer eens 8 gewapende soldaten aan boord en ik mocht weer met t bootje van immagratie mee om alle paspoorten maar weer eens te laten stempelen. Toen bedacht ik dat ik voor de zoveelste keer mijn foto camera was vergeten.
Maar gelukkig kwam er ook nog een bootje met een pallet voor ons, dus gelijk gevraagd of ik even mee mocht varen om wat plaatjes te maken. Kostte me 2 pakjes peuken, maar die heb ik toch niet meer nodig dus das een mooie deal voor wat leuke plaatjes. Want ergens is me dan toch iets blijven hangen dat de schepen die ik hier plaats niets met Anthony Veder te maken hebben.....nou deze dan dus wel ;)
Pasir-Gudang-084a.jpg
Pasir-Gudang-084a.jpg (157.45 KiB) 7909 keer bekeken
Pasir-Gudang-088a.jpg
Pasir-Gudang-088a.jpg (223.7 KiB) 7909 keer bekeken
Pasir-Gudang-101a.jpg
Pasir-Gudang-101a.jpg (208.42 KiB) 7909 keer bekeken
Later kwam er ook weer een bunkerboot met smeerolie als verrassing langszij, en weer even later weer een bootje met wat vaten smeerolie. Zo is t hier altijd druk in Singapore, en lijkt wel een beetje onze thuishaven. Nou ga er eens over nadenken want t was weer druk zat vandaag. Tot de volgende weer.
Groeten Fulco
Plaats reactie