Goeiemorgen Huug en Forummers
We liggen weer ten anker, al is het deze keer wel geladen. We zijn ondertussen dus even langszij de jetty geweest om het koude goedje a -102 graadjes te laden. Echter nadien is de vaste procedure weer ten anker om op papiertjes te wachten. Ook waren we wel toe aan wat bunkertjes, dus daarop ook nog gewacht. En die zaten er vanavond dan in. Inmiddels t weertje wat verslechterd met name op de route die wij willen gaan varen Sicilië-Sardinië. Dus wachten we nog even tot dat vuiltje overgewaaid is. Vanmorgen voor de zonsopkomst bespeurde ik enige rode gloed ergens hoog in de lucht, dat bleek dus de Etna te zijn, wat duidelijk werd toen t wat lichter begon te worden , daar werd een soort van Cumulus Nimbus achtige stoomwolk afgeblazen. Mooi gezicht, helaas te druk bezig met de laatste gasbelletjes aan boord, dus geen plaatje kunnen schieten.
Verder de leerling had vandaag zijn 150e dag aan boord-jubleum, maar mag er de volgende haven af, samen met de 2e stuur en 3e wtk. Wij liggen lekker dicht onder t kantje dus hopen dat t bootje blijft liggen achter de spijker vannacht, want met dat compressor hok voorop ben je wel een aardige windvanger, en met een klein zuchtje wind swingt ze de pan uit.
Nou binnenkort ook een vetting op de planning, dus ben benieuwd hoe dat er hier aan toe gaat. Heb ondertussen wel begrepen dat de frequentie van inspecties hier wel ietsje hoger ligt dan ik gewend ben. En daarbij ook de frequentie van wekelijkse en maandelijkse jobs, maar we zitten hier gelukkig ook met een aardige sterkte van bemanning boven de verplichte; 14 man aan boord van een scheepje van 106m , dat moet toch goed komen allemaal zou je zeggen. 4 man op de brug, 4 man in de vetput, 4 man aan dek, een kok en een leerling. En van wat ik heb horen zeggen krijgt de kok ook nog een steward erbij binnenkort. Tot zover weer even deze update. Tot de volgende maar weer