Anthony Veder

Shipsphotos sorted by Company.
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeiemorgen middag avond Huug en Genoten

Inmiddels alweer een tijdje geleden sinds de laatste update, en hebben een aardig rondje Italie achter ons, waaronder onderweg vorige week tussen de Eolische eilanden (ja inderdaad in de buurt van de Costa Rampboot) een vuurspuwende vulkaan de Stromboli gespot in de donkere uurtjes.Zeg maar een National Geographic live uitzending door de verrekijker. Nu ondertussen weer aan de andere kant na een omweggetje langs Sardinie nu dus in of bij Venetie. Zie er alleen erg weinig van want t is hier potdicht van de mist. Wat ons dan weer een rustig verblijf op de ankerplaats verschaft, want alle scheepsbewegingen zijn stop gezet. Maybe tomorrow, was het laatste nieuws van vanavond dan weer. De tankjes weer lekker voorgekoeld op een temperatuurtje van rondom de -100 graadjes. Vanochtend buiten ook erg frisjes met een 2 op het kwik. In t stuurhuis al niet veel beter, aangezien de Russische HWTK dat wel een aangenaam temperatuurtje vond. Tja dat is toch wel effe anders varen dan met Flippen, waarbij in hartje zomer de kachel nog op vol staat te loeien. :? Deze HWTK dus een echte ijsbeer, met korte broek en t-shirt gekleed en hard lachend natuurlijk, terwijl ik mijn wachtje loop/spring met dikke jas aan en muts op mijn kop. :?
Maar goed hij is ook de slechtste niet dus na wat aandringen ging dan toch de kachel aan, en heb ik vanavond op de wacht de muts en jas aan de kapstok kunnen laten hangen, tevens kan ik nu weer normaal een berichtje typen zonder dat m'n klauwen vastvriezen aan t toetsenbord. :) Nou we zien het morgen wel weer, in elk geval weer een aardig reisje naar de andere kant Vada, dus wie weet nog een keer de vuurspuwende vulkaan Stromboli :mrgreen: Groetjes
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeiemorgen Huug en genodigden

Na een aardig zeereisje vanaf de oostelijke kant, helemaal Italie rond om aan de Westelijke kant nu weer afgemeerd te liggen bij Vada.Het begin van de reis de buitentemperatuur stijgende, en het einde van de reis de temperatuur weer wat koeler. De Stromboli deze keer gehuld in een dikke wolk, dus weinig van gezien. Gisterenmiddag de Monte Christo nog kunnen aanschouwen :ugeek:
IMG_0139_1MonteChristo.jpg
IMG_0139_1MonteChristo.jpg (117.25 KiB) 5443 keer bekeken
En gisteren avond net achter de spijker nog even een mooie zonsondergang kunnen aanschouwen met de Maan en Venus in het lichtspelletje.
IMG_0143_1MaanenVenus.jpg
IMG_0143_1MaanenVenus.jpg (76.49 KiB) 5443 keer bekeken
Lekker druk vandaag aan boord met technici en kantoorbezoek, dus de lunchtafel vanmiddag over 2 tafels verdeeld.
Vanavond weer leeg en moeten we maar weer zien waar naar toe wij worden geleidt.
Weertje is aangenaam, beetje frisjes, maar misschien dat ik ook al een beetje verwend ben met t Italiaanse weertje waar ik nu toch al weer 7 weekjes in vertoef. Hoop maar dat die winter in Nederland kort en krachtig is, dan kom ik wel weer met de lente naar huis. 8-)
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie avond Huug en gegadigden

We zijn na een lekker zeereisje weer terug aan de andere kant. Zie bijgeleverd plaatje dat helemaal oranje uitgeslagen is van de posities.
IMG_0159_1.jpg
IMG_0159_1.jpg (224.82 KiB) 5389 keer bekeken
We liggen dus nu weer in de buurt van Venetie ten anker sinds 2 daagjes, en t waait ook voor t eerst echt , al 2 dagen lang.
Nu wil ik toch vragen of niet iemand die grote ventilator bovenop de Alpen eens uit kan zetten.
Koud is t ook voor onze begrippen dan, maar nog altijd 8 graadjes warmer dan bij jullie thuis.
Verder morgen maar eens zien of we naar binnen mogen, anders moet ik weer wat nieuws zoeken om te slopen, zodat 'k 't daarna weer kan repareren......jaja zo houd ik mezelf dan nog effe bezig :lol:
En tijdens de wachtjes ook niet stilzitten, maar de boeken een voor een uitpluizen, en ja dan kom je nog eens wat tegen.....
namelijk het soortelijk gewicht van een lading .........bij 15 graden.
IMG_0168_1SPERM.jpg
IMG_0168_1SPERM.jpg (125.87 KiB) 5389 keer bekeken
:oops: Nou en dan niet te vergeten onze sextant met nightvision_infrarood functie nog maar eens testen.
IMG_0163_1Ful.jpg
IMG_0163_1Ful.jpg (146.15 KiB) 5389 keer bekeken
Yoo tot de volgende maar weer.
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie avond Huug en genoten

Nou we liggen nog steeds achter den spijker, liggen te stampen, te slingeren, te gieren. Dit zijn we niet meer gewend.
Er hangt zelfs ijs/sneeuw aan de ruitenwisser.
IMG_0180_1.jpg
IMG_0180_1.jpg (168.76 KiB) 5365 keer bekeken
De teller op de windmeter op de 50 knopen, dus de stopknop van die ventilator is nog niet gevonden, wel de harder blazen knop dus. :? Er staat hier al de hele dag een dikke windkracht 9 dus.
IMG_0176_1Wind.jpg
IMG_0176_1Wind.jpg (156.02 KiB) 5365 keer bekeken
Een lage druk gebiedje net ten zuiden van ons, en een Hogedruk boven ons, waar jullie natuurlijk van hopen dat ie de elfstedentocht dit jaar en ASAP mogelijk maakt. Het ziet er de komende dagen ook niet uit dat t verbeteren gaat helaas.
Dus blijven we hier maar een beetje liggen zo goed als t gaat, met de motor op standby mochten we plots aan de wandel gaan. Nou nog een plaatje voor de leuk, dat je dit op een schip gebouwd in 2008 nog mag terugvinden;
IMG_0170_1.jpg
IMG_0170_1.jpg (113.84 KiB) 5365 keer bekeken
Groeten Fulco
Huug
Beheerder
Berichten: 1991
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

Re: Anthony Veder

Bericht door Huug »

Gelijk ook het minst storings gevoelige apparaat deze praat pijp .
Mooie plaatjes Fulco!
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Plaats reactie