Anthony Veder

Shipsphotos sorted by Company.
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goede avond Huug en genoten

Sinds gisteren 1800 liggen wij ergens in de Adriatische zee te drijven. Blijven liggen mocht niet, en ten anker ook niet.
Dus wachten we hier maar onze orders af die we waarschijnlijk morgen wel zullen ontvangen.
We houden de afgelegde drijfweg goed in de gaten, en het levert een erg interessant plaatje op.
Vanaf begin tot vanavond 20:00 bijna geen wind dus alleen op stroom een parabooltje gemaakt, sinds 20:00 is t een beetje gaan waaien, en zo te zien komen we vanzelf weer ergens dicht bij t begin punt uit, al is dit geen exacte wetenschap.
drijfweg
drijfweg
IMG_0292_1aa.jpg (192.35 KiB) 5150 keer bekeken
Vanavond in t donker nog even een vislijntje uitgegooid, maar daar schrok Flipper nogal van die naast t schip aan t spelen was, en niet door mij opgemerkt. Dus heb t lijntje maar snel weer binnengehaald en wat dolfijn lokroepen uitgeprobeerd.
Hij kwam terug en deed zo nu en dan zelfs een kunstje, dus heb weer een vermakelijke avond voor mijn wachtje genoten. :P
Weertje is de laatste dagen ook aardig opgeknapt, overdag is het best goed te doen in t-shirtje aan dek. Ben ondertussen de 12e week ingegaan aan boord, da's dus al 2x zo lang als mijn laatste torn bij Tarbit. Maar goed dan zit ik ook wel een lange tijd thuis zodadelijk, wanneer dat dan ook mogen zijn. :?: Hoop morgen iets te weten te komen, al zit ik hier helemaal niet slecht, na zo'n tijd wil je toch wel weer eens een keertje vaste grond onder de voeten voelen en wat plannetjes tot uitvoer brengen. Nou tot de volgende weer.
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie avond Huug en Hugenoten

Drijvend, varend, drijvend, varend zo zagen de laatste daagjes eruit tot plots gistermorgen de instructies binnenrolden. Dus hup roer om en motor volle kracht, en zouden we binnen 16 uur alweer op bestemming zijn @ Augusta.
Nu dus hier in Augusta ten anker en wachtend op onze beurt, of wachtend op ja wat eigenlijk :?:
Nou ja t weertje is aardig opgeknapt 8-) Dus liggen hier niet verkeerd, ware het niet dat ik toch wel een beetje op hete kolen zit ondertussen. Vandaag nog het tankertje ARISTON bewonderd, roepletters IWYT, 1104 GT, IMO 7006338. Blijkt een wijntanker gebouwd in 1970. Ik weet dat sommige wijnen beter worden naarmate ze ouder worden, zou dat ook voor wijntankers gelden? :lol: Kapitein O.P.Smit vertelde me eens dat wijntankers de enige tankers zijn die legaal de tanks mogen laten overlopen zodat er geen zuurstof in de tanks achterblijft. Nou ik controleer de ventilatie aan dek wel even wanneer die overloopt.....hmmmm ;) Dan lalala-laat ik wel weten of t een goed jaar is :D proost :)
IMG_0302Ariston.jpg
IMG_0302Ariston.jpg (195.02 KiB) 5120 keer bekeken
IMG_0306Ariston.jpg
IMG_0306Ariston.jpg (167.17 KiB) 5120 keer bekeken
IMG_0305Ariston.jpg
IMG_0305Ariston.jpg (165.99 KiB) 5120 keer bekeken
Groeten Fulco
Huug
Beheerder
Berichten: 1991
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

Re: Anthony Veder

Bericht door Huug »

Dat is een mooi oud tankertje Fulco.
Werd in 1970 opgeleverd door de werf Cant. Naval Solimano te Savona als Altair. Na nog wat namen nu dus Ariston en te boek staand als Water Tanker geen verkeerde lading :shock: Geen gesodemieter met vettingen :!: :shock: :shock:
Gt 1104 Dwt 1820 8 lading tankjes en een 1250 pk MWM geven haar een speed van 12.5 volgens de boeken!
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie avond Huug en gegadigden

Weer terug op t forum na een lekker lang verlof. Deze keer op een ander scheepje, mijn eerste DEAWOO.
20120510_195756.jpg
20120510_195756.jpg (68.16 KiB) 5219 keer bekeken
Ben een paar daagjes geleden aan boord gestapt in Köping op de Coral Ivory. Vandaag het eerste beetje uitgelost van het luchtje dat ammonia heet. Gaat hier rechtstreeks de fabriek in en komt er o.a. weer uit als ammonium-nitraat :twisted:
Mooi scheepje zo op t eerste gezicht, heb er nog geen meter mee gevaren, dat zullen we maandag eens gaan zien. Dan is t wel een heel stuk naar buiten varen met spannende momenten in t vooruitzicht, al zijn we dan in ballast.
Eerst nog maar eens een rustig weekendje om de boel nog allemaal eens goed te onderzoeken. Dan zal ik t binnenkort na een overlapje hier overnemen als 1e.
CoralIvory.jpg
CoralIvory.jpg (127.84 KiB) 5219 keer bekeken
Dat even in het kort van hier, groetjes daar
Groeten Fulco
Huug
Beheerder
Berichten: 1991
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

Re: Anthony Veder

Bericht door Huug »

Fulco welkom wederom. We zie het allemaal met genoegen tegemoet.
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Plaats reactie