FROM THE ARCHIVES OF HUUG PIETERSE a.o.

From the archives of various Photographers
Huug
Beheerder
Berichten: 1447
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

CHARLOTTENBORG

Bericht door Huug »

Afbeelding

Afbeelding


CHARLOTTENBORG

27.06.1982 passing Walsoorden // Photos: © Piet Anderiesse R.I.P // Collectie Jan Anderiesse.
Afbeelding
Former name: AFRIKA 1972 - 1979
Imo : 7216971
Callsign : OUJN
Keel laid: 01.12.1971 Launched: 18.05.1972 In service: 13.10.1972
Builder : Nakskov SV - Nakskov - Denmark // Yard No 197
Type : General Cargo
Owner / Manager : Dannebrog Rederi A/S - Copenhagen
Homeport / Flag : Copenhagen / Denmark
Tonnage: 6677gt 3246nrt 10469dwt // 9790gt 5157nrt 13578dwt
Dimensions : 153.73 X 21.59 X 12.20
Max dr : 9.351
Propulsion : B&W 2sa7Cyl 740 X 1600 13100bhp
Speed : 18

Capacity : 
Gr 20917, B 19561, Insulated 1256, Cranes 2 X11SWL Derricks 1 X 80SWL, 1 X 20SWL, 10 X 10SWL

Subsequent history :
Afbeelding
1986 sold as Unisierra
1993 sold as Jutha Jessica
11.01.1997 wrecked of Saengdo ( 5 crew lost)


Data: Miramar // L.R. // a.o.
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Huug
Beheerder
Berichten: 1447
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

ARACTOS BRIDGE 1956

Bericht door Huug »

Afbeelding

Afbeelding


ARACTOS BRIDGE 1956

Former names : Ingrid Brodin 1956 - 1971, Pilhamn 1971 - 1972, Adam S. 1972 - 1978.

Imo : 5161402
Callsign : DXAH
Builder / Yard No : Oresundvarvet - Landskrona - Sweden // Yard No 139
Completed : 29.06.1956
Type : General Cargo
Owner : Arpa Compania Naviera S.A.
Manager : Arapko Compania Naviera S.A.
Homeport / Flag : Manila / Phlilipines
Tonnage : 5362gt 2891nrt 7720dwt
Dimensions : 121.90 X 16.20
Propulsion : Gotaverken 2sa8cylinder 630 X 1300 4800bhp
Speed : 16.

Capacity : Grain 11440, Bale 10506, Derricks 1 X 30SWL, 2 X 10SWL, 8 X 5SWL.

History: 08.1982 broken up at Eleusis

Archive : Huug Pieterse
Data: Miramar / L.R. / a.o.
Photo: from the collection of G.Bruininge (R.I.P.)
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Huug
Beheerder
Berichten: 1447
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

ESTIA 1952

Bericht door Huug »

Afbeelding

ESTIA 1968 - 1971

Former name : Manchester Spinner 1952 - 1968

Imo : 5219072
Callsign : SYVP
Builder / Yard No : Cammell Laird & Co - Birkenhead // Yard No 1217
Completed : 07.1952
Type : General Cargo / Reefer capacity
Owner / Manager : Estia Compania Naviera SA
Homeport / Flag : Panama / Panama
Tonnage : 7815gt 10265dwt
Dimensions : 141.90 X 18.30
Propulsion : 2 X Steam Turbines Cammell Laird 6400shp
Speed : 15

History :
Explode sub sunk 25.11.1971 // 06.11N by 53.49W en route to Brazil.

Archive : Huug Pieterse // Collection : G.Bruininge (R.I.P)
Data: Miramar / L.R. / a.o
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Huug
Beheerder
Berichten: 1447
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

AQUILON 1969

Bericht door Huug »

Afbeelding

AQUILON 1969 - 1981

Reefer
Built": A&C Dunkerque et Bordeaux // Dunkirk Yard No 262
Flag : France
Dwt: 6599

1981 sold as Horncape
1987 sold as Sundaycape
1989 sold as Polly Parade
1911 sold as Hornsound
1992 sold as UB Parade
1998 Pride II
22.01.1999 broken up at Mumbai

collection : H.Pieterse // Data : Miramar
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Huug
Beheerder
Berichten: 1447
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

PACIFIC ROAD

Bericht door Huug »

Afbeelding

PACIFIC ROAD 1982 - 1987

Former name: Toyota Maru No 17 1971 - 1982

Imo : 7124245
Callsign : JHAQ
Builder / Yard No : Kurushima Zosen - Hashihama - Japan // Yard No 665
Completed : 09.1971
Type : Vehicle Carrier
Owner / Manager : Kobe Kisen K.K. - Kobe
Homeport / Flag : Kobe // Japan
Tonnage : 23145gt 15022nrt 36647dwt
Dimensions : 187.50 X 27.60
Propulsion : MAN 2sa 9cylinder 700 X 1200 13500bhp
Speed : 14.5

History:
1982 converted to Car Carrier.
05.11.1987 broken up at Kaohsiung.

Archive : Huug Pieterse
Data: Miramar / L.R. / a.o
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Plaats reactie