FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND PATRICK ANDRIES
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 06 nov 2018, 20:52
Re: FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND PATRICK ANDRIES
Leon, dank voor deze info, echter na de E-Klasse bouwde de werf nog een achttal RoRo schepen, waarvan de laatste, "Bering Strait" in 2012 is opgelevered. Ook zijn is nog een zestal capesize bulkcarriers afgeleverd voor Griekse rekening, maar na de Bering Strait was het echt afgelopen met de nieuwbouw.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 19:40
Re: FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND PATRICK ANDRIES
Hoi Pieter,
Dat wist ik niet, ik ging af op wat de loodsen mij daar vertelde.
In het grote gegraven dok dokken ze nog steeds schepen maar laden ze ook de pontons met de windmolen jackets.
Dit doen ze omdat ze dat meer hijshoogte hebben.
De jackets van het wikinger OWF waren 66 mtr hoog en het beladen was altijd een issue daar vanwege de waterstand.
Ze moetsen de bakken altijd behoorlijk ballasten om die jackets erop te krijgen.
Nu met de grotere jackets zetten ze de bakken op de blokken in het dok en beladen ze dan, daarna worden ze eruit gesleept en overgegeven aan de zeesleepboot.
Bedankt voor de info.
Grt
Leon
Dat wist ik niet, ik ging af op wat de loodsen mij daar vertelde.
In het grote gegraven dok dokken ze nog steeds schepen maar laden ze ook de pontons met de windmolen jackets.
Dit doen ze omdat ze dat meer hijshoogte hebben.
De jackets van het wikinger OWF waren 66 mtr hoog en het beladen was altijd een issue daar vanwege de waterstand.
Ze moetsen de bakken altijd behoorlijk ballasten om die jackets erop te krijgen.
Nu met de grotere jackets zetten ze de bakken op de blokken in het dok en beladen ze dan, daarna worden ze eruit gesleept en overgegeven aan de zeesleepboot.
Bedankt voor de info.
Grt
Leon
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: do 28 sep 2017, 20:48
NARVAHAVEN 1979.
NARVAHAVEN IMO Number: 7831018
Estonian Shipping Co., Tallinn.
1979-01 RoRo
A. Zhdanov S.B. Yard, Leningrad. # 829
grt: 8.548 dwt: 4.600 nrt: 2.564
loa: 140,11 boa: 19,23 drg: 6,620
Engine: B. & W. by Bryansk Engine Works, Bryansk. Diesel 2 str. 5 cyl. Screws: 1 FP BHP: 6.100 V~ Knots: 17
HISTORY:
1979 TIMUR FRUNZE USSR Estonian Shipping Co., Tallinn.
1991 NARVAHAVEN
1993 NARVA Estonian Shipping Co., Tallinn.
1994 NARVA Kegan Shipping
2002 MAXIMAHAVEN Baltic Investment.
2004 MAXIMAHAVEN Ivoros Shipping N.V.
2009 22/12 Broken Up at Aliaga.
Photo 1992 by P. Andries, leaving Boudewijnsluis for sea.