EU AND FORMER EU SHIPS UNDER 1600 GROSS

Afiena
Beheerder
Berichten: 1412
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 22:20

GUNDA

Bericht door Afiena »

Afbeelding
Duitse vlag GUNDA (5138175) 30-05-1972 gefotografeerd in Gent bij Scheepssloperij van Heijghen Freres.
Het schip lag sinds 02-04-1969 in Harlingen, later aan de ketting gelegd aldaar. 10-02-1972 gerechtelijk verkocht via-via aan van Heijghen in Gent en daar gesloopt. Gebouwd in 1938 door Bodewes Scheepswerven, N.V., Martenshoek als OMLANDIA voor Geertje Albers-Panjer, Hoogezand.

Foto: Jan Anderiesse.
Afiena
Beheerder
Berichten: 1412
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 22:20

ESTESTROM

Bericht door Afiena »

Afbeelding
De in 1970 bij Bayerische Schiffb. G.m.b.H., Erlenbach gebouwde ESTESTROM (7011230) gefotografeerd, 01-06-1978, de Nieuwe waterweg afvarend.

Foto: Jan Anderiesse.
Niels Johannes
Berichten: 218
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:53

BOREAS

Bericht door Niels Johannes »

Afbeelding

Afbeelding
De BOREAS (IMO 6409557) in de haven van Rotterdam, vlak voor verkoop naar het buitenland (1978).

1964, E.J. Smit & Zoon's Scheepswerven N.V., Westerbroek, als BOREAS voor de KNSM te Amsterdam.

Foto's: Leo Johannes
Niels Johannes
Berichten: 218
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:53

URSA MINOR

Bericht door Niels Johannes »

Afbeelding
De URSA MINOR (IMO 6517732) in de haven van Groningen, 1992.

Scheepswerf C. Amels Zn. te Makkum bouwde het schip in 1965 als CORNELIA-B-I voor Okko Bosma, Groningen.

Foto: Leo Johannes
Huug
Beheerder
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

WILLEM KOERTS

Bericht door Huug »

Afbeelding

WILLEM KOERTS

IMO nr. 6417061
Roepletters PIQK
Werf = N.V. Scheepswerf “Hoogezand” v/h Jac.Bodewes in Hoogezand (119)
BRT = 499 DWT = 1.118
L.o.a. x Br. x Holte = 73,06 x 10,32 x 3,87
Motor = 2TE 16 cil.-V App.Brons (220x380) 1.200 rpk – 12,5 knopen

Op 3 juli 1964 te water als WILLEM KOERTS voor V.o.F. Rederij W. Koerts & Zoon (Willem en Hendrik Koerts) in Zuidbroek. Op 7 oktober 1964 opgeleverd. Beheer Carebeka 1964 - 1983.
In maart 1965 vijf maanden na de oplevering werd geconstateerd dat het tussendek was “doorgezakt”. De reparatie, een zwaardere constructie van de spanten, werd door de bouwwerf uitgevoerd.
In augustus 1976 naar H. Koerts in Scheemda.
In november 1977 werd bij Scheepswerf Sanders in Delfzijl een nieuwe motor geplaatst: 2TE 12 cil.-V App.Brons (220x380) 1.500 rpk – 13 knopen
In mei 1982 opgelegd in Delfzijl.
In maart 1983 WILLEMSTAD voor Rotto Shipping Ltd. in Georgetown op de Cayman Islands, Britse vlag.
Op 9 mei 1985 Onderweg van St. Maarten naar Tortola met een lading cement na brand in de machinekamer aan de grond gezet op Dead Chest Island in pos. 18°22'NB en 64°34'WL. Vlotgebracht maar op 16 mei nogmaals aan de grond. Op 19 mei aangekomen in San Juan op Porto Rico. Verkocht aan San Juan Shipyard, vervolgens doorverkocht aan het sloopbedrijf van Metaldome C. por A. in Santo Domingo in de Dominicaanse Republiek.
In oktober 1986 werd met de sloop begonnen.

Foto: Bertus Olinga
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Plaats reactie