FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND PATRICK ANDRIES

From the archives of various Photographers
patandries
Berichten: 485
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 20:48

BUZURGAN 1973.

Bericht door patandries »

Afbeelding

BUZURGAN 7310727
Government of The Republic of Iraq, Basrah.

1973-09 Tanker
Astilleros Espanoles S.A., Factoria de Sestao, Bilbao. 187

GRT: 21.375 DWT: 36.400 NRT: 13.511
L: 201,00 B: 26,55 D: 10,700

Enginebuilders: Sulzer by Astilleros Espanoles S.A., Factoria de Sestao, Bilbao.
Diesel 2 str. 6 cyl. BHP: 13.800 V knots: 16 Screws: 1 FP

HISTORY:
1973 BUZURGAN >
2002 VEESHAM IX > Iraqi oil Tanker Co., Basrah.

2002 24/09 Reported Broken Up.

Photo 1983 by P. Andries, leaving Van Cauwelaertsluis.
Afiena
Beheerder
Berichten: 1550
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 22:20

CAPTAIN PAPPIS

Bericht door Afiena »

Afbeelding
Griekse vlag CAPTAIN PAPPIS (5295387) is gebouwd in 1961 bij de Kieler Howaldtswerke A.G., Kiel als RINGULV.
Foto gemaakt 04-11-1976 vanaf kaainummer (ongeveer) 411 "de Oost Duitse Kaai". Het schip kwam uit één van de sluizen onderweg naar een ligplaats verderop in de Dokken. Op de achtergrond de STOCATRA "de Stoc", overslag van o.a. kolen en ertsen. Is al lang verdwenen.

Foto: Jan Anderiesse.
patandries
Berichten: 485
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 20:48

NAYADE 1931.

Bericht door patandries »

Afbeelding

NAYADE
Soc. Anon. Maritime et Commerciale (Bernardo Burger, Geneva), Panama.

1931-06 Tanker
Scotts' S.B. & E. Co. Ltd., Greenock. 551

GRT: 8.890 DWT: ??? NRT: 5.728
L: 147,28 B: 19,32 D: 8,572

Enginebuilders: Soc. D'Elec. & Méc. (Thomson-Houston & Carels), Gent.
4 Diesels 4 str 6 cyl. + Electro Motor. V knots: 10 Screws: 1 FP

HISTORY:
1931 PERMIAN Atlantic Oil Shipping Co., Panama.
1947 ATLANTIC BELGIUM Atlantic Refining Co., Panama.
1950 NAYADE

1961 21/01 Broken Up at Hamburg by Eckhardt & Co.

Photo taken by P. Andries in 1960, Schelde, Belgische Sluis.

P.S. Jan Anderiesse kent deze foto en vroeg zich de functie van de vele uitlaatpijpen af. Ik zou zelf niet verder komen dan dat er per diesel 1 uitlaatpijp was voorzien (dus 4 stuks).
Uiteraard hulpmotor? Maar dan blijven er nog pijpen over, waaronder de grootste...
Als iemand het antwoord weet, graag.
Patrick.

Wellicht toch een combinatie van Hoofdmotoren en hulpmotoren. Ook het aantal schroeven is ook vreemd 10 stuks bij 4 motoren ???// Huug Pieterse

Huug, foutje van mij qua leestekens. Het schip liep 10 knopen en had slechts 1 schroef. Het vermogen was nergens terug te vinden! Patrick.
Afiena
Beheerder
Berichten: 1550
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 22:20

FINN-AMER

Bericht door Afiena »

Afbeelding
De in 1971 bij Rheinstahl Nordseewerke, Emden gebouwde Finse vlag FINN-AMER (7041455) in de afvaart op de Westerschelde bij Walsoorden, 10-11-1980.

Foto: Jan ANderiesse.
patandries
Berichten: 485
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 20:48

BRITTA KRÜGER 1969.

Bericht door patandries »

Afbeelding

BRITTA KRÜGER 7000889
Hans Krüger G.m.b.H., Hamburg.

1969-11 General Cargo (Open/Closed
Elsflether Werft A.G., Elsfleth. 367

GRT: 5.382 DWT: 6.936 NRT: 2.814
L: 117,35 B: 18,17 D: 7,654

Enginebuilders: Blohm & Voss A.G. Hamburg. Diesel 4 str 12 cyl. In Vee. BHP: 5.950; V knots: 17; Screws: 1 FP.

HISTORY:

1969 BRITTA KRÜGER >
1977 PING XIANG CHENG > China Ocean Shipping Co.
1998 WEI YANG > Hainan Yuhai Shipping Co.

2012 14/06 Deleted from Registers 'existence in doubt'.

Foto gemaakt door P. Andries, 1970, inkomend Boudewijnsluis.
Gesloten