Het is een doorn in het oog van de milieubeweging. De internationale scheepvaart is extreem vervuilend, zorgt voor een boel schadelijke herrie onder water en heeft anders dan veel andere sectoren weinig plannen om echt te verduurzamen.
[/list]]Scheepvaart nog lang niet duurzaam
NIEUWS // NEWS
-
Re: NIEUWS // NEWS
REPORTAGE | MET VIDEO -De viskotter ARM-18 gaat naar de sloop, net als veel andere Nederlandse vissersschepen. Schipper Rini Oreel heeft zijn laatste vistocht gemaakt. Een zware beslissing voor de 50-jarige Arnemuidenaar. ,,Mijn zoon is bezig met de visserijschool en dan stoppen we er mee.
Schipper Rini Oreel levert zijn viskotter in voor de sloop: ‘Het was alsof ik van een begrafenis kwam’
Schipper Rini Oreel levert zijn viskotter in voor de sloop: ‘Het was alsof ik van een begrafenis kwam’
-
Veerdienst Wagenborg schrapt de komende maanden weer meer afvaarten van de veerboot tussen Holwerd (Friesland) en Ameland. Baggerschepen slagen er niet in om de vaargeul op de goede diepte te houden.
Veerdienst schrapt weer afvaarten, vaargeul naar Ameland slipt dicht
Veerdienst schrapt weer afvaarten, vaargeul naar Ameland slipt dicht
-
Twee keer gooide de wind roet in het eten en moest het kantelen en inhijsen van de eerste sluisdeur in de Nieuwe Sluis in Terneuzen worden uitgesteld.
Drie keer scheepsrecht? Morgen nieuwe poging kantelen en inhijsen sluisdeur
Drie keer scheepsrecht? Morgen nieuwe poging kantelen en inhijsen sluisdeur
-
SLIEDRECHT – Een zeeschip is niet zo’n opvallende verschijning tot je het doel weet. Zondag 5 februari 2023 eind van de middag voer de Canopée, bekend als het ‘rakettenschip’ en duurzaam, over de Beneden-Merwede voorbij Sliedrecht onderweg naar scheepswerf Neptune Marine Services aan de Rivierdijk in Hardinxveld-Giessendam.
Duurzaam vrachtschip Canopée voor vervoer raketonderdelen vaart over rivier 5 februari 2023
Duurzaam vrachtschip Canopée voor vervoer raketonderdelen vaart over rivier 5 februari 2023