FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND PATRICK ANDRIES
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: do 28 sep 2017, 20:48
BOB-L 1980.
BOB-L. IMO 7724368
Compania de Navegacion Maleca S.A., Panama. (Lalemant N.V., Gent.)
1980-10 Bulk Carrier
Ast. Del Cadagua W.E. Gonzales S.A., Bilbao. # 107
Engine: M.A.N. by Empresa Nacional ‘Bazan’ de CNM S.A., Ferrol. Diesel 4-st. 12 cyl. In Vee. BHP: 7.500; Screw: 1 FP; Speed 17 kn.
grt: 5.993 dwt: 9.262 nrt: 3.124
loa: 119,79 boa 18,55 drg: 7,981
HISTORY:
1980 PONTEDEUME >
1985 MAYOMBE >
1988 KYPROS ALPHA >
1988 SHIVA MAHAL >
1989 BOB-L. >
1999 SAMBOR >
1999 BORA >
2010 22/12 --> Reported broken up.
Foto 1993 door P. Andries, Zandvliet/Berendrechtsluis kant Schelde.
KARI-RAGNAR (met aanvulling).
Finse vlag KARI-RAGNAR (5182217) gefotografeerd bij aankomst in Preston, ergens in oktober 1967. Gebouwd in 1927 bij A.G. Weser, Bremen als Duitse vlag ARION.
Foto: Jan Anderiesse.
In aanvulling op de foto van Jan, deze opname werd gemaakt door mijn vader P. Andries op 13/06/1962 bij het verlaten van de Boudewijnsluis.
De nostalgie spreekt voor zich.
KARI-RAGNAR 5182217
Lovisa Rederi A/B, Lovisa. (A/B R. Nordstrom & Co. O/Y).
1927-09 General Cargo
A.G. Weser, Bremen. 869
GRT: 2.472 DWT: NRT: 1.145
L: 104,00 B: 14,02 D: 5,517
Enginebuilders: A.G. Weser, Bremen.Triple Expansion 3 cyl. + L.P. Turbine. V knots: 10 Screws: 1 FP
HISTORY:
1927 ARION Dampfs-ges 'Neptun', Bremen.
1960 KARI-RAGNAR
1968 03/07 At Hamburg for demolition by Eisen und Metall.
Trouwens, moeilijk te geloven dat dit een schip is van 1927. Helaas, geen opname van de ARION in de verzameling om te zien of er verbouwd is.
Patrick, Op mijn kaartje van de KARI-RAGNAR staat nog het volgende: 11-05-1945 gebombardeerd in de Elbe, aan de grond gezet bij Blankenese, 1950: verbouwd en verlengt. Omdat ik dit al zolang geleden heb genoteerd heb ik geen idee waar ik deze gegevens vandaan heb.
Groet. Jan
Jan, dat verklaart ineens de meer moderne 'jaren '50' -look van het schip. Bedankt!
Wedergroet Patrick.