TEERBEDRIJF UITHOORN / THEODORA TANKERS / TARBIT SHIPPING /1946 - Today
STELLA LYRA 1989 - ...............
Tijdens afbouw bij de Werf
STELLA LYRA 1988 - ............... heden 21.04.2017
Imo: 8801084
Roepnaam : PHUJ
Scheepswerf: Tille Scheepsbouw Bv / Koostertille / Nederland // Werf No 266
In dienst: 04.04.1989
Type: Bitumen Tanker
Eigenaar : Carnisse Bv
Manager : Theodora Tankers Bv per 2010 Tarbit Tankers BV
Thuishaven / Vlag : Rotterdam / Nederland
Tonnage : 2874grt 884nrt 3480dwt
Dimensions: 95.75 X 14.50 X 8.30
Voortstuwing : Wartsila 4R32D 320 X 350 4tew 4 cyl. 1480kw // 12.5 knopen
=======================================
31.08.2018 verkocht als GEORGE vlag Comoren Eilanden / Durango Holding Ltd
manager: Khor Al Zubair Shipping Co LLC Dubai
2019 verkocht als DURANGO 9 // Durango Management Marshall Eilanden
2012 verkocht als DUSTIN // Dustin Marine // Marshall Eilanden
Officiele overdracht.
In Theodora Tankers Bv kleuren.
In TBS kleuren met Nederlandse TBS schoorsteen // fotos R.P.Ladenius
02.06.2007 op de Loire // Foto: Gilbert Gallier/// Tijdens het omverven van de schoorsteen van TBS Nederland naar TBS uniform.
Met uniforme Zweeds / Nederlandse schoorsteen // Foto: Ruud Zegwaard
Detail opname van het model van de Stella Lyra
Willekeurige opnamen aan boord.
Foto,s archief : H.Pieterse
Als GEORGE te Ronnang September 2018
MELVINA 1990 - 1997
MELVINA 1990 - 1997
Imo: 8303460
Roepnaam : IBLW // PFXL
Scheepswerf: Canteiri Naval di Pesaro / Pesaro / Italy / Bouwnr : 54
Type : Bitumen Tanker
Vlag : Italie // Nederland
Eigenaar : van 1990 tot 1995 Seran / Theodora Tankers - Palermo
1995 - 1997 : Theodora Tankers Bv / Rotterdam
Tonnage : 1974grt 1027nrt 3276dwt
Afmeting: 88.32 X 13.42 X 5.45
Voortstuwing: ALPHA B&W 9L28/32 1890kw Snelheid: 12.0
Geschiedenis:
1994 in de vaart als Melvina voor Seran Spa
1990 over genomen door Theodora Tankers tot 1995 onder Italiaanse vlag
1995 onder Nederlandse vlag thuishaven Rotterdam
1997 verkocht naar Singapore als H.H.M. voor Minda Trading Pte
2011 naar Indonesie als COSMIC 3
2017 nog in de vaart ????
Melvina op de Waterweg // Foto: Krayenbosch
Thuishaven Rotterdam
Rede Yokohama
Te Nantong
Als H.H.M
Archief : H.Pieterse // Fotos welwillend afgestaan door div bemanningsleden en anderen.
FRANCESCA S - STELLA RIGEL 1990 - 2007
FRANCESCA S // STELLA RIGEL 1990 - 2007
Imo: 8521244
Roepnaam : IBTR // PEDX
Scheepswerf : Cantieri Naval di Pesaro / Pesaro / Italie / Bouwnr: 61
Type : Bitumen Tanker
In de vaart : 1988
Rederij : Seran SPA / Theodora Tankers Bv // Pesaro // Rotterdam
Thuishaven : Palermo // Rotterdam
Tonnage : 2456grt 1049nrt 3682dwt
Afmeting: 93.02 X 14.01 X 6.38
Voortstuwing : Wartsila 6R32E 2360kw snelheid : 12.0
Geschiedenis :
1988 in de vaart voor Seran Spa te Palermo
1990 wordt Seran overgenomen . De FRANCESCA S blijft aanvankelijk tot 1996 onder Italiaanse vlag.
1996 onder Nederlandse vlag als FRANCESCA S
1998 omgenaamd tot STELLA RIGEL
2001 wordt Vopak - Theodora Tankers overgenomen door het Zweedse Tarbit Tankers en krijgt de Stella Rigel een blauwe romp.
2007 verkocht aan Haswell Co Ltd te Gibraltar onder Comoren Vlag als MONIR R
03.2018 als ROYAL LADY voor Global tankers // India
10.2020 als NAUTICA IX voor Global tankers onder vlag Tanzania
==============
Archief: H.Pieterse
Francesca S met Theodora schoorsteen
[url=https://postimg.cc/image/hiywv6qq1/]
Van zwart naar grijs van Francesca S naar Stella Rigel te Harlingen 1998
Theodora schoorsteen .
Vopak schoorsteen
STELLA RIGEL na verkoop van Theodora Tankers aan Tarbit in haar blauwe kleur met Nederlandse Tarbit Schoorsteen
In 2005 krijgt de Stella Rigel problemen met haar hoofdmotor en wordt naar Swansea gesleept. Op 16.11.2005 vertrekt zij ( zie foto) achter een sleepboot naar Gothenburg voor reparatie // Foto (c) David Lynch
met een zeetje op de kop
Na verkoop als MONIR - R
Als ROYAL LADY
Archief: H.Pieterse e.a.
THEODORA 1991 - 2018
THEODORA 1991 - 2018
IMO: 9005338
Roepnaam : PHYG
Scheepswerf : Merwede Shipyard BV / Hardinxveld Giessendan // Nederland
bouwnummer 658
Kiellegging: 07.01.1990 Te water: 03.09.1991 Opgeleverd : 12.04.1991
Eigernaar
1991 - 2001 Scheepvaart Maatschappij Castor Bv - Rotterdam
2001 - 2018 Bulgersteyn BV - Rotterdam / Dordrecht
Manager:
1991 - 2007 Theodora Tankers BV
2007 - 2018 Tarbit Tankers BV - Dordrecht
2018 als Global Asphalt verkocht aan Global Tankers LLC te Gandhigargh India onder Panamese vlag.
Tonnage : 4098 Gt 1460nrt 6616dwt
Afmetingen : 110.60 X 17.00 X 9.36
Max diepgang : 7.05
Voortstuwing: Wartsila 8R32E 2625kw Snelheid: 14.5
----------
03.09.1991 Doop
De dag van de doop 03.09.1991 en ter waterlating was de Hr T.Vink oud bedrijfsleider bij de Merwede met zijn kleinzoon Ward Vink aanwezig. Enkele dagen later vouwde hij wat hij noemde het schip op zijn manier. Ter beschikking gesteld door Bob Vink Tzn
03.09.1991 Te water.
Terug van proefvaart.
Model ten kantore van de rederij
In Canada - Welland Canal op een van haar eerste reizen
Te Scheveningen
Na verkoop Theodora Tankers aan Tarbit Tankers werden de kleuren aangepast.
Met Tarbit Nederland schoorsteen.
Zeetje op de kop. (c) R.P.Ladenius
----
Met Tarbit uniforme schoorsteen
Archief : H.Pieterse e.a.
21.08.2018 verkocht als GLOBAL ASPHALT vlag Panama Callsign: 3FZQ3
naar India // Owner : Asphalt Shipping Lines Inc / Manager: Global Tankers PVT Ltd allen te Chandigargh
As GLOBAL ASPHALT // Source Global Tankers
IMO: 9005338
Roepnaam : PHYG
Scheepswerf : Merwede Shipyard BV / Hardinxveld Giessendan // Nederland
bouwnummer 658
Kiellegging: 07.01.1990 Te water: 03.09.1991 Opgeleverd : 12.04.1991
Eigernaar
1991 - 2001 Scheepvaart Maatschappij Castor Bv - Rotterdam
2001 - 2018 Bulgersteyn BV - Rotterdam / Dordrecht
Manager:
1991 - 2007 Theodora Tankers BV
2007 - 2018 Tarbit Tankers BV - Dordrecht
2018 als Global Asphalt verkocht aan Global Tankers LLC te Gandhigargh India onder Panamese vlag.
Tonnage : 4098 Gt 1460nrt 6616dwt
Afmetingen : 110.60 X 17.00 X 9.36
Max diepgang : 7.05
Voortstuwing: Wartsila 8R32E 2625kw Snelheid: 14.5
----------
03.09.1991 Doop
De dag van de doop 03.09.1991 en ter waterlating was de Hr T.Vink oud bedrijfsleider bij de Merwede met zijn kleinzoon Ward Vink aanwezig. Enkele dagen later vouwde hij wat hij noemde het schip op zijn manier. Ter beschikking gesteld door Bob Vink Tzn
03.09.1991 Te water.
Terug van proefvaart.
Model ten kantore van de rederij
In Canada - Welland Canal op een van haar eerste reizen
Te Scheveningen
Na verkoop Theodora Tankers aan Tarbit Tankers werden de kleuren aangepast.
Met Tarbit Nederland schoorsteen.
Zeetje op de kop. (c) R.P.Ladenius
----
Met Tarbit uniforme schoorsteen
Archief : H.Pieterse e.a.
21.08.2018 verkocht als GLOBAL ASPHALT vlag Panama Callsign: 3FZQ3
naar India // Owner : Asphalt Shipping Lines Inc / Manager: Global Tankers PVT Ltd allen te Chandigargh
As GLOBAL ASPHALT // Source Global Tankers
STELLA WEGA 1996 - 2019
Bij werf de BIESBOSCH te Dordrecht in afbouw /// foto (c) Ton Grootenboer
STELLA WEGA 1996 - 2019
aanvankelijk besteld als STELLA CASTOR
Imo: 9136113
Roepnaam : PHHQ
Scheepswerf:
NV Scheepswerf en Machinefabriek De Biesbosch // Dordrecht / Nederland
Bouwnummer : 869
Te water: 28.03.1996 Het schip werd in twee keer te water gelaten daar zij te groot was voor de helling. eerst zonder voorpiek welke op de reparatie helling werd aangebracht
Opgeleverd "28.08.1996
Eigenaar: Theodora Tankers tot 1999 dan Ciconia BV Rotterdam . 2007 Tarbit Tankers als Manager.
Tonnage : 3983grt 1194nrt 4350dwt
Afmetingen : 105.60 X 15.80 X 9.40
Max diepgang : 6.00
Voortstuwing : Krupp Mak 4tew 8 cyl. 8M32 // Snelheid 15.0.
22.01.2019 als GLOBAL RANI verkocht aan Global Tankers LLC te Gandhigargh India onder Panamese vlag
Proefvaart op het Hollands Diep
Aan het groothoofd te Dordrecht bij overdracht.
Nog in het grijs
Vertrek HELSINKI in de blauwe Tarbit kleuren en Witte TBS schoorsteen // Foto,s (c) Aleksi Lindstrom
Het omschilderen van wit blauw naar de uniforme Zweeds / Nederlandse kleur blauw / wit
=============================================
22.01.2019 als GLOBAL RANI verkocht aan Global Tankers LLC te Gandhigargh India onder Panamese vlag
As GLOBAL RANI // source Global Tankers
Archive:(c) H.Pieterse a.o