EU AND FORMER EU SHIPS UNDER 1600 GROSS
ANTARCTIC 1967
ANTARCTIC 1967
IMO nr. 6725133
Roepletters PCRW
Werf = N.V. Nieuwe Noord-Nederlandsche Scheepswerven in Groningen (353)
Als open shelterdek BRT = 499 DWT = 1.271
Als gesloten Shelterdek BRT = 1.384 DWT = 1.767
L.o.a. x Br. x Diepte = 80,95 x 11,82 x 4,14
Motor = 4T 12 cil.-V Kl.-Humb.-Deutz (400x500) 2,970 rpk – 15 knopen
Op 18 augustus 1967 te water als ANTARCTIC voor Rederij m.s. "Antarctic" (C. Tammes) in Groningen. Op 26 oktober 1967 opgeleverd. Beheer Scheepvaartkantoor Groningen.
In 1972 werd de naam Scheepvaartkantoor "Groningen" veranderd in Seatrade Groningen.
In december 1984 COLD STREAM voor Cold Stream Navigation Ltd. in Limassol, vlag Cyprus. Beheer Seatrade.
In februari 1989 SIMONA S voor New Way Shipping Co. Ltd. in Limassol.
In april 1990 TRAVANTI, zelfde eigenaar.
In augustus 1990 voor Trama Shipping Co. Ltd. in Valletta, vlag Malta
In oktober 1994 AL-SHEBLI REEFER, zelfde eigenaar.
In oktober 1995 voor Abdullah el Shibly bin Mohammed bin Dhaen in Kingstown, vlag St. Vincent & The Grenadines.
In juli 2007 uit de Lloyds Registers ivm twijfel over voortbestaan.
Foto:© Jan H Anderiesse (R.I.P) Archief: Huug Pieterse voormalig SOTD
FAIRLIFT 1969
FAIRLIFT 1969
Former names: XXXX
Imo: 7007447
Callsign: PEBF
Keel Laid: 01.1969 // Launched: 25.10.1969 // In Service : 23.12.1969
Builder: N.V.Zaanlandse Scheepsbouw Mij / Zaandam / The Netherlands
Yard No:515
Owner: Fairplay Scheepvaart NV / Rotterdam / The Netherlands
Manager: Kahn,s Scheepvaart & Handelsmaatschappij / Rotterdam / The Netherlands
Homeport / Flag : Rotterdam // The Netherlands
Tonnage: 1585Gr // 1050Nrt // 2553 Dwt
Dimensions: 79.13 X 13.40 X 6.92
Max Dr: 5.49
Propulsion: MAK *MK452AK 320 X 450 // 1324Bhp
Speed: 12.5
Capacity: Grain 3216 Bale 3079
Subsequent history:
1974 changed flag to Netherlands Antilles with homeport Willemstad
1987 sold as YERIMU // Panama Callsign: HP4632
1997 changed flag to ST Vincent and Grenadines Callsign: J8TU7
2003 sold as ATLANTIC TRADER // St Vincent and Grenadines Callsign: j8TU7
2008 arrested at Puerto Cortes abandoned and beached.
2009 see photo,s
Archive: © Huug Pieterse
Photo: © Jan Anderiesse (R.I.P.) 15.08.1979 Nieuwe Waterweg inbound Rotterdam
Photos © Wilco Ilbrink / Archive : Huug Pieterse as ATLANTIC TRADER abandoned at PUERTO CORTES 2009
NIKOLIS PALLIS 1965
COMTESSE 1965 als NIKOLIS PALLIS
IMO nr. 6512330
Roepletters: SV4151
Werf = Bodewes' Scheepswerven N.V.`in Martenshoek (482)
BRT = 499 DWT = 1.157
L.o.a. x Br. x Diepte = 68,90 x 10,43 x 3,97
Motor = 2TE 12 cil.-V App. Brons (220x380) 900 rpk – 12 knopen
Op 15 april 1965 te water als COMTESSE voor Rederij m.s. "Comtesse" in Groningen. Beheer Gebr. Beck’s Scheepvaartkantoor. Op 30 juni 1965 opgeleverd.
In juni 1974 voor N.V. Scheepvaartmaatschappij “Globecka”, “Nobecka”, “Tribecka” en “Vebecka” in Groningen. Beheer Beck’s Scheepvaartkantoor.
In mei 1985 NIKOLIS PALLIS voor Elias Syrigas in Piraeus, Griekse vlag.
In 1990 voor Vas Shipping Co. in Piraeus.
In december 1995 MARIA, vlag Honduras.
In november 1997 BAHLAWAN, vlag Honduras.
In 1998 vlag Syrië
Op 20 februari 2001 te Tartous (Syrië) in slecht weer gestrand, in juli 2001 in de vaart na reparatie.
Op 5 september 2003 gestrand te Lattakia - Syrië en geruime tijd blijven liggen.
In december 2004 geborgen en in Lattakia opgelegd.
In 2006 BASHA I voor Bernard Shipping Agency in Lattakia, vlag Syrië.
In juni 2009 verkocht, eigenaar en vlag onbekend.
In december 2015 als BASHA I geregistreerd in Equasis, eigenaar en vlag onbekend.
2024 : bestaan twijfelachtig.
Archief : © Huug Pieterse // Foto,s © Mike Nash @ Sharpness
IMO nr. 6512330
Roepletters: SV4151
Werf = Bodewes' Scheepswerven N.V.`in Martenshoek (482)
BRT = 499 DWT = 1.157
L.o.a. x Br. x Diepte = 68,90 x 10,43 x 3,97
Motor = 2TE 12 cil.-V App. Brons (220x380) 900 rpk – 12 knopen
Op 15 april 1965 te water als COMTESSE voor Rederij m.s. "Comtesse" in Groningen. Beheer Gebr. Beck’s Scheepvaartkantoor. Op 30 juni 1965 opgeleverd.
In juni 1974 voor N.V. Scheepvaartmaatschappij “Globecka”, “Nobecka”, “Tribecka” en “Vebecka” in Groningen. Beheer Beck’s Scheepvaartkantoor.
In mei 1985 NIKOLIS PALLIS voor Elias Syrigas in Piraeus, Griekse vlag.
In 1990 voor Vas Shipping Co. in Piraeus.
In december 1995 MARIA, vlag Honduras.
In november 1997 BAHLAWAN, vlag Honduras.
In 1998 vlag Syrië
Op 20 februari 2001 te Tartous (Syrië) in slecht weer gestrand, in juli 2001 in de vaart na reparatie.
Op 5 september 2003 gestrand te Lattakia - Syrië en geruime tijd blijven liggen.
In december 2004 geborgen en in Lattakia opgelegd.
In 2006 BASHA I voor Bernard Shipping Agency in Lattakia, vlag Syrië.
In juni 2009 verkocht, eigenaar en vlag onbekend.
In december 2015 als BASHA I geregistreerd in Equasis, eigenaar en vlag onbekend.
2024 : bestaan twijfelachtig.
Archief : © Huug Pieterse // Foto,s © Mike Nash @ Sharpness
BENLOW VIKING 1958
BENLOW VIKING 1958
IMO nr. 5389358
Roepletters : ????
Werf = N.V. Scheepswerf "Foxhol" v/h Gebr. Muller in Foxhol (103)
BRT = 496 DWT = 786
L.o.a. x Br. x Diepte = 56,70 x 8.94 x 3,51
Motor = 4T 8 cil. App.Brons (290x450) 500 rpk – 10 knopen
Op 19 februari 1958 te water als WIJMERS voor Rederij ms "Wijmers" (J. Bont) in Groningen. Op 17 mei 1958 opgeleverd. Beheer Carebeka.
In 1973 beheer bij J. Bont.
In november 1973 VLIESTROOM (PIHJ), charter H.S.M.
In maart 1974 voor N.V. Poromoka & J.C. Moerman in Rotterdam.
In juni 1974 voor Rederij Viking C.V.O.A. in Schiedam, in Willemstad NA geregistreerd. (PJUH)
In januari 1975 VIKING (PIGV) voor Kustvaartbedrijf Moerman in Rotterdam.
In mei 1976 BENLOW VIKING voor N.C. Tibbles, D.J.O. Graham & M.M. Sharp in Londen, Britse vlag.
In 1976 voor St. Swithins Shipping Co. Ltd. in Londen.
In 1978 LEK VIKING voor Marine Management Corp. in Londen, thuishaven en vlag Singapore.
In 1980 VIKING geregistreerd in Panama, vlag Panama.
In 1984 voor Warrior Shipping Inc. in Panama.
Op 17 maart 1984 onderweg van Haifa naar Rio de Janeiro t.h.v. Sicilië aangehouden en opgebracht ivm wapensmokkel, aan de ketting gelegd in Messina.
In april 1992 liggende te Messina verkocht voor de sloop.
In februari 1994 begonnen met de sloop te Messina.
Archief: © Huug Pieterse Foto: © Mike Nash
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:53
PAVONIS
De PAVONIS (IMO 5064233) vertrekt met een lading hout uit de haven van Härnösand, Zweden, jaren 1950.
Gebouwd in 1951 door Scheepsbouwbedrijf v/h Th. J. Fikkers, Foxhol voor eigenaren Roelof Salomons, Douwe Emme Gorter & Tonnis Wildeman uit Groningen. Nog steeds in de vaart als (plezier vaartuig) PAVONA, thuishaven Urk.
Foto uit de verzameling van het Maritiem Museum te Stockholm / fotograaf J. Robert Boman