EU AND FORMER EU SHIPS UNDER 1600 GROSS

Huug
Beheerder
Berichten: 1989
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

HOOMOSS 1969

Bericht door Huug »

HOOMOSS 1969

Afbeelding

Afbeelding

IMO nr. 6927690
Roepletters :GBGJ
Werf = Bodewes' Scheepswerven N.V. in Martenshoek (504)
BRT = 399 DWT = 702
L.o.a. x Br. x Diepte = 53,04 x 8,80 x 3,25
Motor = 2TE 6 cil. App. Brons (220x380) 450 rpk – 10 knopen

Op 27 augustus 1968 te water als APOLLO II voor Rederij ms "Apollo II" in Groningen. Op 4 november 1969 opgeleverd. Beheer Beck's Scheepvaartkantoor.
In november 1970 KOSMOS (PFLD), zelfde eigenaar.
In november 1979 HOOMOSS voor R. Lapthorn & Co. Ltd. in Rochester, Britse vlag.
In 1987 DOMBA voor Spygem Ltd. in Rochester.
In december 1988 TORA voor Tora Sea Services Ltd. in Douglas op Isle of Man, Britse vlag
In september 1989 voor Tora Sea Services Ltd. Kingstown, vlag St.Vincent & The Grenadines.
In 1999 LADY GRACE onbekende eigenaar in Kingstown.
Op 17 november 2004 onderweg van Barbados naar Carriacou (Grenada) tijdens zwaar weer gezonken in diep water, tussen Barbados en Grenada.
Positie 13°17'NB en 60°52'WL
1 slachtoffer.

Collectie : Huug Pieterse // voormalige SOTD Jaap de Roode (R.I.P.) // Foto,s: Mike Nash
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Huug
Beheerder
Berichten: 1989
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

APRICITY 1967

Bericht door Huug »

Afbeelding

APRICITY 1967
Imo:6622202
Gebouwd : Clelands Shipbuilding Co - Wallsend No 292 Opgeleverd: 1967
Eigenaar : F.T.Everard Thuishaven: London . Vlag: U.K.
692grs / 1183 Dwt
Afmetingen: 68,23 X 10.60
1982 verkocht als HELLEN C , 1989 Ernest T, 1989 Ernest I , 2004 Shad I
2011 still in service
2024 ???????

Collectie Huug Pieterse // Foto: (c) Mike Nash
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Huug
Beheerder
Berichten: 1989
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

ARBON 1968

Bericht door Huug »

ARBON 1968

Afbeelding
Foto: © Mike Nash

Afbeelding
Foto: Nieuwe Waterweg

Afbeelding
as CELTIC PRINCE

IMO nr. 6800036
Roepletters PJLX
Werf = N.V. Scheepsbouwwerf v/h De Groot & van Vliet in Slikkerveer (372)
Open shelterdek BRT = 499 DWT = 1.402
Gesloten shelterdek BRT = 1.439 DWT = 1.530
L.o.a. x Br. x Diepte = 77,65 x 12,02 x 4,11
Motor = 2TE 6 cil. De Industrie (400x600) 1.560 rpk – 12,5 knopen

Op 25 oktober 1967 te water als ARBON voor N.V. "Arbon" in Willemstad NA (F. Feenstra & T. de Groot; Firma Fegro in Dordrecht). Op 5 januari 1968 opgeleverd. Beheer Kamp's Bevrachtingsbedrijf.
In november 1968 CELTIC PRINCE (PJLX) voor N.V. "Arbon" in Willemstad NA. Beheer Kamp's Bevrachtingsbedrijf. Charter voor Prince Line.
In juli 1977 ARBON, zelfde eigenaar. Beheer Koraal Scheepvaart Maatschappij.
In 1983 voor Reederij Turboship N.V. (F. Feenstra & T. de Groot) in Willemstad NA. Beheer Rederij Feenstra.
Op 1 november 1989 onderweg van Suriname naar Rotterdam gekapseisd nabij Paramaribo en gezonken. Pos: 33°39'NB en 31°55'WL.
2 slachtoffers.
Op 6 november 1989 werden de 4 overige bemanningsleden door het Cypriotische schip CITY OF STOCKHOLM (1970-BRT=3.892) gered van een vlot.

Collectie: Huug Pieterse // Voormalig SOTD Jaap de Roode (R.I.P.)
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Huug
Beheerder
Berichten: 1989
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

ATE 1966

Bericht door Huug »

Afbeelding

ATE 1966

IMO nr. 6703367
Roepletters PCVI
Werf = Frederikshavn Værft & Tørdok A/S in Frederikshavn (267)
BRT = 400 DWT = 1.010
L.o.a. x Br. x Diepte = 59,34 x 10,62 x 3,65
Motor = 2TE 8 cil. Alpha-Diesel(240x400) 680 rpk – 11,5 knopen.

Op 22 november 1966 te water als WEDELLSBORG voor Ebbe Wedell-Wedellsborg in Kopenhagen, Deense vlag. Op 29 december 1966 opgeleverd als WEDELLSBORG CASTLE.
In 1970 ANNILIL voor A.N. Svarrer PR in Esbjerg.
In 1975 voor J. Lauritzen's Eftf PR in Esbjerg.
In 1980 voor Union XI I/S in Esbjerg.
In februari 1980 ATE voor Rederij "Ate" B.V. in Rotterdam, Nederlandse vlag. Beheer Erhardt & Dekkers.
In 1983 FORTUNA (PEDK) voor Rederij Fortuna in Hei- en Boeicop.
In december 1983 DIANA 4 voor Azconia Naviera S.A. in Panama, Panamese vlag
In 1985 VESPA TRE voor Drokusta Shipping Ltd. in Valetta, vlag Malta.
In 1988 LOUSIANA voor Trafalgar Shipping Corporation in Kingstown, vlag St. Vincent & The Grenadines.
In 1989 JUNIOR D voor My Lord Shipping Co. Ltd. in Kingstown.
In 1990 KOSTAS voor Lesvos Maritime Co. in Piraeus, Griekse vlag.
In 1995 PRUDENT, onbekende eigenaar, vlag Honduras.
In oktober 1996 HOLY CROSS voor Ripal Trading Inc. in San Lorenzo, vlag Honduras.
In juni 2000 GUARD voor Topa Shipping S.A. in San Lorenzo.
In 2002 DINA, onbekende eigenaar in San Lorenzo.
In februari 2002 ASKA I voor Paradis Maritime S.A. in San Lorenzo.
In april 2002 voor Topa Shipping in San Lorenzo.
In september 2004 PETER, zelfde eigenaar
In juli 2008 BINTA, zelfde eigenaar.
In oktober 2013 daar geregistreerd // Lloyds laat registratie vervallen.

Collectie: Huug Pieterse // Foto© Mike Nash
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Huug
Beheerder
Berichten: 1989
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 15:41
Locatie: Arkel

BRESAM 1957

Bericht door Huug »

Afbeelding

BRESAM 1957

IMO nr. 5426534
Roepletters PDGT
Werf = N.V. Scheepswerf Ferus Smit in Foxhol (124)
BRT = 499 DWT = 881
L.o.a. x Br. x Holte = 65,99 x 9,10 x 4,02
Motor = 2TE 6 cil. Alpha-B&W (290x490) 720 rpk – 11,5 knopen

Op 31 augustus 1957 te water als LAURA DANIELSEN voor Rederiet Otto Danielsen in Kopenhagen, Deense vlag. Op 22 november 1957 proefvaart en opgeleverd.
In 1963 BRESAM voor Rederij "Bresam" in Amsterdam. Beheer W.F. Kampman's Bevrachtingsbedrijf.
In 1975 CAPETAN COSTAS voor Nikolaos Tatas & Ippokratis Nikoretzos in Piraeus, Griekse vlag.
In 1977 HOUDA voor Afif Adel El Laouin Marine in Tripoli, vlag Libanon.
Op 19 december 1983 door de Israëlische Marine tot zinken gebracht bij Tripoli – Libanon.

Collectie: Huug Pieterse /// Foto: © Mike Nash met toestemming
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug
Plaats reactie