Rt. Hon. Paul J.Martin
-
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: vr 09 jan 2009, 14:19
- Locatie: Fergus, ON. Canada
Rt. Hon. Paul J.Martin
downbound from Lock 4 to lock 3
waiting her turn, the "Algocanada" was upbound and in the lock
locked down and leaving the lock chamber
fore castle and look out cabin in the foremast
mooring winches and hatchcover 2
hatchcover 7
hatchcover crane (ironman)
the forebody
topping wiresfrom unloading boom
guywires port side
transferpoint against the foreside of the bridge
from loopbelt to unloading belt
liferafts
accomodation block
stern
Name: Rt. Hon. Paul J. Martin
Type: Self-Unloading Bulk Carrier
IMO Number: 7324405
Home port: St. Catherines
Owner and Commercial Manager: Canada Steamship Lines
Technical Manager: V.Ships Canada Inc.
Built: 1973, (as the H.M. Griffith) Collingwood Shipyards, Collingwood, ON.
Converted;2000,Port Weller Drydock, St. CAtherines (Port Weller), ON.New forebody
GRT: 23,989
NRT: 7,916
Dwt: 35,439
Registered: Lloyds class + 100 A 1.
Principal Dimensions:
Length Overall: (LOA) 225.44 m / 739' - 07"
Length B.P.: (Lpp) 222.53 m / 730' - 01"
Breadth (MLD): 23.75 m / 77' - 11"
Depth (MLD): 14.74 m / 48' - 04"
Drafts (in fresh water) Midsummer: 9.556 m / 31' - 04"
Seaway: 8.080 m / 26' - 06"
Deadweight Midsummer: 37,694 LT / 38,299 Tonnes
Seaway: 30,223 LT / 30,708 Tonnes
Number of Holds: 5
Net Hold Capacity (including hatches) 1,419,950 cubic ft / 40,207 cubic m
Average Unloading Rates: Coal: 4,000 MT/hr Ore: 5,200 MT/hr
Engine: 2x10Cy Pielstick 10-PC2-V-400, 9000 HP 1 prop.
Speed: 15 Kn.
http://www.csl.com
Photo: Jan (John) van der Doe.
Welland Canal, 3 June 2011
Hartelijke Groet/Kind regards.
Jan van der Doe.
Varen is noodzakelijk, leven niet.
Jan van der Doe.
Varen is noodzakelijk, leven niet.
Re: Rt. Hon. Paul J.Martin
Jan het toont prachtig wat een werkpaarden van het water dit zijn. Prima reportage(s)
-
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: vr 09 jan 2009, 14:19
- Locatie: Fergus, ON. Canada
Re: Rt. Hon. Paul J.Martin
Dank voor je reactie Huug.
Inderdaad werkpaarden en zeker nu voor dit schip. Het vaart tussen Hamilton en Nanticoke USS staalfabrieken met cokes. De Cokes wordt geladen in Hamilton en gelost in Naticoke. Over de weg een afstand van 69 KM en over het water 187 plus het passeren van acht sluizen.
De werknemers zijn door het bedrijf in Hamilton uitgesloten want zij wilde het werk contract niet tekenen op advies van de bond, alleen de cokes oven is in werking, maar de fabriek in Nanticoke heeft geen bond en produceert staal en krijgt de cokes aangevoerd per schip
Er is al een paar maal geprotesteerd om op de brug over het toelatingskanaal gesloten te houden maar met goed praten is het ieder keer weer tot een oplossing gekomen. Dus geen rust voor schip en bemanning.
Lock 2
Lock1
Inderdaad werkpaarden en zeker nu voor dit schip. Het vaart tussen Hamilton en Nanticoke USS staalfabrieken met cokes. De Cokes wordt geladen in Hamilton en gelost in Naticoke. Over de weg een afstand van 69 KM en over het water 187 plus het passeren van acht sluizen.
De werknemers zijn door het bedrijf in Hamilton uitgesloten want zij wilde het werk contract niet tekenen op advies van de bond, alleen de cokes oven is in werking, maar de fabriek in Nanticoke heeft geen bond en produceert staal en krijgt de cokes aangevoerd per schip
Er is al een paar maal geprotesteerd om op de brug over het toelatingskanaal gesloten te houden maar met goed praten is het ieder keer weer tot een oplossing gekomen. Dus geen rust voor schip en bemanning.
Lock 2
Lock1
Hartelijke Groet/Kind regards.
Jan van der Doe.
Varen is noodzakelijk, leven niet.
Jan van der Doe.
Varen is noodzakelijk, leven niet.