Anthony Veder

Shipsphotos sorted by Company.
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Ja ja best een grappig eilandje, zou ik ook wel eens mijn tentje willen opzetten ;)
Ondertussen weer op de terugweg naar Singapore, na t uitstapje naar Anyer, Indonesië.
En ook daar even mijn vishengel geprobeerd, en ook daar gelijk beet en gevecht van 5 seconden, en lijntje weer door.
Moet toch een andere taktiek gaan bedenken, het Noorse vistuig werkt duidelijk niet in de tropen :(
Ik doe even een plaatje tussendoor van 1,5 jaar geleden. Het plaatsen van de zogenaamde bilobe tanks tijdens de nieuwbouw.
Dat vinden jullie vast heel erg interessant, een klein tipje van de sluier omhoog ;)
IMG_1910a.jpg
IMG_1910a.jpg (129 KiB) 7654 keer bekeken
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Hoi allemaal, nog maar een keer want t vorige berichtje viel ineens weg.

Vandaag weer bij t eilandje Sultan Shoal , heel dichtbij deze keer op een afstandje van 1,5 kabel. De ankerplaats was vol.
Weer een drukke dag vandaag, vooral voor de vetput. Aan dek een beetje met t kraantje slingeren en wat inpikken aan stores en spares. 6 frisse mensen terug van verlof, 5 mensen blij naar huis. En zo vliegt de dag weer voorbij, hier is ie al bijna voorbij in ieder geval. Ondertussen ff naar buiten gluren, want het is weer een komen en gaan van allerlei interessante vaartuigen.
Het eilandje Sultan Shoal dus.
Sultan-Shoal-009a.jpg
Sultan-Shoal-009a.jpg (70.88 KiB) 7614 keer bekeken
Dan de slogan van de dag op de Mermaid Leeuwin, voor diegene zonder bril op ; "A PERFECT DAY EVERY DAY"
Singapore-002a.jpg
Singapore-002a.jpg (84.67 KiB) 7614 keer bekeken
en de Rockwater 2 passeert tegen de schemering.
Singapore-004a.jpg
Singapore-004a.jpg (72.51 KiB) 7614 keer bekeken
Nou dat was weer ff een kort verslagje van vandaag de perfect day!!!!
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeiedag deze weer perfecte dag ;)

Allereerst mijn complimenten Huug voor het verbeteren van je site, ik merk dat ondanks dat de verbinding wegviel ik gewoon weer verder kan gaan waar ik gebleven was. Dat maakt het weer een stuk aantrekkelijker om ook met snert verbinding iets te plaatsen. Vandaag was weer van alles te zien en van alles te doen. Ja we liggen nog steeds 1,5 kabeltje van t eilandje Sultan Shoal te wachten op onze beurt. Wat wij aan boord allemaal uitvoeren verder dat blijft in het donker wit staan.
Ik wil alleen even wat plaatjes kwijt van wat er zoal om ons heen gebeurd.
Ik zie af en toe bergen zand voorbij schuiven, grote bulkers met zand en vandaag ook een modder smijter van Boskalis.
Misschien weten sommigen het, maar in het verleden heeft hier een schandaal plaatsgevonden waarbij onze Nederlandse modderkoningen bij betrokken waren. Hele eilanden werden ingeslikt bij o.a. Maleisië en werden hier in Singapore weer uitgespuugd. Noem het maar moderne oorlogvoering zou ik zeggen, geen landje pikken, maar landje zuigen hehehe :mrgreen:
Nou ja nu hebben ze dus ergens anders zand gevonden, geloof dat t nu uit Vietnam komt.
Dus zand is hier big business naast de olie. Over olie gesproken, bodem onderzoeker Fugro Voyager kwam vanmiddag voorbij. Geloof dat de vader van Jeroen bij die club zat. Wie weet zat ie wel aan boord.......
FugroVoyager-001.jpg
FugroVoyager-001.jpg (83.33 KiB) 7579 keer bekeken
Even later kwam Boskalis voorbij schuiven met de tja wat is t, mist de E nu of is t NDEAVOR ?
Ndeavor-015.jpg
Ndeavor-015.jpg (75.38 KiB) 7579 keer bekeken
En dan even later weer iets wat de aandacht trekt, de Pacific Discovery
PacificDiscovery-020.jpg
PacificDiscovery-020.jpg (96.2 KiB) 7579 keer bekeken
En dat allemaal in een tijdsbestek van 45 minuten, je moet dus wel even opletten af en toe, anders mis je het net.
En een tip van mij, hang je camera vast buiten, want als ie net uit de airco komt, dan ben je altijd te laat voor de foto.
Buiten is t overdag boven 30 graden en best vochtig dus dan kan je je foto vergeten. Moet je eerst 10 minuten wachten voordat je camera door en door is opgewarmd.
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

En toen viel de avond weer en is t weer even rustig.......er.....
SultanShoal-023.jpg
SultanShoal-023.jpg (88.54 KiB) 7578 keer bekeken
Groeten Fulco
Jeroen Borst
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 21:10
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Anthony Veder

Bericht door Jeroen Borst »

Fulcootje schreef:Even later kwam Boskalis voorbij schuiven met de tja wat is t, mist de E nu of is t NDEAVOR ?
Het is inderdaad Ndeavor, samen met haar zusje Ndurance recentelijk opgeleverd. Beide gebouwd volgens een modulair ontwerp en daardoor vrij snel/simpel om te bouwen van bijv. steenstorter (Ndeavor nu) naar pijpenlegger (Ndurance) of duik ondersteuning etc.
Regards Jeroen Borst
Plaats reactie