Anthony Veder

Shipsphotos sorted by Company.
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie dag Huug en genodigden
Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik hier wat plaatste. Gelukkig doet mijn inlog het nog.
Alleen Fulcootje is ondertussen wel Fulco geworden :lol: Ik voer nu sinds 2,5 maand het commando hier op deze Ferrari_boot.
Helaas zijn we al lang niet meer in Singapore of omstreken geweest. Voorlopig hebben we een abonnement op de Yangtze rivier dat steeds met stilzwijgen verlengd wordt. Ik had wat plaatjes gemaakt vandaag voor t eerst sinds tijden. Meestal zit t weer namelijk niet echt mee voor foto's hier.....Nou ja weer......industrie valt niet onder weer, nog steeds niet. De plaatjes houd je ff tegoed want dat apparaatje ligt even aan het infuus.
We hebben ook weer een leerling aan boord sinds een weekje, die kijkt helemaal zijn ogen uit :shock: Tja het is en blijft hier een gekkenhuis op de rivier. En dat dan 24 uur lang constant op t puntje van je stoel paraat voor de volgende manoeuvreer actie. En wij zitten dan ook constant op de linker rijbaan alles en iedereen inhalen. Ik schat dat we tijdens een reis ff kijken gemiddeld 3 per minuut oplopen dat is eeuh. ....heel veel :mrgreen:
Het is een constante stroom van duizenden bootjes beide kanten op en er komt geen einde aan. De loodsen zijn hier allemaal gewapend met illegale laserpennen. Dat is hier een extra hulpmiddel in navigatie en communicatie. Een kleine greep uit de Yangtze rivier, ook binnenvaartschepen liggen er genoeg op de plank, dus bestel maar...
20150205_154404.jpg
20150205_154404.jpg (92.42 KiB) 7973 keer bekeken
20150205_133042.jpg
20150205_133042.jpg (76.58 KiB) 7973 keer bekeken
Okay tot de volgende maar weer......over een jaar. Of een paar dagen.
Laatst gewijzigd door Fulcootje op zo 08 feb 2015, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

En nogmaals een goeie dag.
Morgen vroeg gaan we weer Tokyo bay binnen. Dat voelt op een of andere manier altijd een beetje of je weer thuis komt.
Het is dan ook wel strak geregeld allemaal daar. Wij weten 3 dagen van te voren hoe laat we de loods krijgen, hoe laat we afmeren, en hoe laat we weer ontmeren. En indien we bunkers krijgen, dan weten we ook dat 3 dagen van te voren precies hoe laat. En dan is het ook altijd die tijd die is opgegeven, daar wordt niet vanaf geweken. Persoonlijk kom ik er graag, fijne mensen die Jappen.
Tijdje geleden kwamen we ons zusterschip de Coral Alicia tegen terwijl wij naar binnen voeren.
Onze 3e stuurman kon mooi ff een plaatje schieten van de Coral Alicia met de Fuji op de achtergrond.
Nou een geheimpje onder ons, ik heb deze foto even in photoshop bewerkt en heb zo een mooie kerstkaart van de Coral Acropora de wereld ingestuurd :mrgreen:
DSC_1603.jpg
DSC_1603.jpg (166.14 KiB) 7974 keer bekeken
Das t voordeel van een zusterschip he......maar er zijn wat verschillen. Voor de kenner. Een hint onze haak heeft een andere kleur. Nou vooruit nog een hint, wij hebben geen drums aan dek staan.
Verder nog een plaatje van voor de kerst ten westen van Japan; Arctische zeerook
20141217_094642.jpg
20141217_094642.jpg (106.69 KiB) 7974 keer bekeken
Groetjes weer
Groeten Fulco
rob niezing
Berichten: 1
Lid geworden op: di 28 jul 2009, 14:26

Re: Anthony Veder

Bericht door rob niezing »

Môgge Fulco,

Jij bedoelt zeker Pulau Bukom in Singapore :?:

Gr. Rob
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goedendag Rob, ik weet niet op welk bericht je reageert, de laatste waren alleen van China en Japan. Een jaar geleden zaten we wel om deze tijd bij Singapore.

Mvrg, Fulco
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goede middag Dames en Heren

Wij zijn weer een stukje op weg, van Japan naar China. Weer de Yangtze rivier op naar onze nieuwe vaste haven 24 uur verder de rivier op. Vanmorgen een Meet and Great gehad met de Coral Alicia ons zusterschip.
CALI-001b.jpg
CALI-001b.jpg (105.38 KiB) 7938 keer bekeken
CALI-004b.jpg
CALI-004b.jpg (164.18 KiB) 7938 keer bekeken
CALI-005b.jpg
CALI-005b.jpg (113.54 KiB) 7938 keer bekeken
En natuurlijk nog ff geouweneeld over t een en ander. Zoals de boodschappen die ik had gedaan in Japan.
Een duur land om te storen, maar je moet wat als je bijna niets meer aan boord hebt.
De volgende haven krijgen we wel onze maandelijkse voorraad aan boord, maar ook daar zaten en zitten weer haken en ogen aan. Het is namelijk bijna Chinees Nieuwjaar. En dan gaat t land gewoon helemaal op slot. :?
Niets of niemand er meer in of eruit. Persoonlijk hoop ik dat we t halen om er net voor uit te zijn, want ik zit te springen om een aflos ondertussen. Waar en wanneer dat ook moge wezen. En zo merk je met plannen en zo dat t toch heel anders is om in Azië te varen. Een hele uitdaging zullen we maar zeggen, en een beetje flexibiliteit heb je wel nodig hier. Want dacht je net al je plannen en papieren rond te hebben, dan veranderd het zo weer. En dan mag je de hele stapel papieren voor autoriteiten weer opnieuw gaan maken. En alles wat je gepland had weer omzetten, afzeggen, uitstellen. Zo gaat dat dus hier, en vandaar dat we ook ineens zonder vreten zaten, want ook dat was al een week geleden ergens gepland. Het houdt t wel spannend allemaal he. Sinds een paar dagen een nieuwe kok aan boord, en moet zeggen dat hij van helemaal niets nog aardig wat weet te maken :lol: Nou de groeten weer.
Groeten Fulco
Plaats reactie