[url=https://postimg.cc/SXgrRkBN]
[url=https://postimg.cc/PChzMCh5]
03-07-2015 -- ,,Nanna Viking''
Vlissingen rede naar Sloehaven.
TUGS & SUPPLY & OFFSHORE
-
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 10:18
-
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: vr 09 jan 2009, 14:19
- Locatie: Fergus, ON. Canada
Re: TUGS & SUPPLY & OFFSHORE
De huidige Delta Cardinal van Delta Marine Contractors werd bij Damen in Galati/Roemenie gebouwd. Hull nr YN 9456 IMO 9653111. Dan gaan we het probleem krijgen. Het casco werd in de Ukraine gebouwd en later naar Roemenie gebracht voor afbouw?? Het zou gebouwd zijn onder de naam CMM Gravity. Maar ik kreeg ook weer te horen dat deze bestemd was voor World Wide Supply en dat deze een naam met WORLD zou krijgen??
Wie weet.
Hartelijke Groet/Kind regards.
Jan van der Doe.
Varen is noodzakelijk, leven niet.
Jan van der Doe.
Varen is noodzakelijk, leven niet.
-
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: vr 09 jan 2009, 14:19
- Locatie: Fergus, ON. Canada
Re: TUGS & SUPPLY & OFFSHORE
Probleem opgelostJan van der Doe schreef: ↑za 11 jul 2020, 14:27
De huidige Delta Cardinal van Delta Marine Contractors werd bij Damen in Galati/Roemenie gebouwd. Hull nr YN 9456 IMO 9653111. Dan gaan we het probleem krijgen. Het casco werd in de Ukraine gebouwd en later naar Roemenie gebracht voor afbouw?? Het zou gebouwd zijn onder de naam CMM Gravity. Maar ik kreeg ook weer te horen dat deze bestemd was voor World Wide Supply en dat deze een naam met WORLD zou krijgen??
Wie weet.
World Wide Supply better known as WWS ordered totally 6 vessels at Damen Shipyard. They were build with 4 at Galati in Roumania and 2 in Zaliv/Ukraine.Due to unknown circumstances it wend wrong in Zaliv and for this reason Damen decided to build also the other two in Galati/Roumania as they were working very good and making progress.
WWS requested that all of their ordered vessels should have the numbers as from 552022 and till 550227 so the two last ones should be 552028 and 552029
The two ordered in Zalive were towed to Galati/Roumania for own account The first one of the ex Zalive went to Nigeria under the name of Lahama and the second one went to CMM as CMM Gravity and later sold to Delta Marine Contractors as DELTA CARDINAL. A third one was later also sold to Nigeria and named as DEAREST MISS PETE funny name for a vessel.
At the moment there are still two of this type of vessel in Vietnam in stock. However due to the oil crisis nobody is interested WWS has taken over all the ordered vessels from Damen and they were also paid. Shortly after that they went in bankruptcy as well known
Hartelijke Groet/Kind regards.
Jan van der Doe.
Varen is noodzakelijk, leven niet.
Jan van der Doe.
Varen is noodzakelijk, leven niet.
-
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: vr 09 jan 2009, 14:19
- Locatie: Fergus, ON. Canada
Re: TUGS & SUPPLY & OFFSHORE
ACERGY FALCON
Geb.IHC Gusto, Schiedam,1976.
Brt. 10372 Net.6047 Drv.7500 ton
Afm. 152,84(138,51)x21,42(21,37)x7,46(2,50)mtr.
Verm. 5x4tew 16Cy.G16VS240 AGOS.A.C.M. (240x220)DE./17000 PK.
Sn. 14 Kn.
Foto: Ofshore Coll. 4-4-2008 Seine river near Le Trait, France
Info. LR.
Vorige namen:
Petrel' to 1989,
Oil Driller' to 1990,
Petrel' to 1993,
Enterprise' to 1995,
Seaway Falcon' to 2006,
Acergy Falcon' to 2011 &
GSP Falcon
Hartelijke Groet/Kind regards.
Jan van der Doe.
Varen is noodzakelijk, leven niet.
Jan van der Doe.
Varen is noodzakelijk, leven niet.
-
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: vr 09 jan 2009, 14:19
- Locatie: Fergus, ON. Canada
Re: TUGS & SUPPLY & OFFSHORE
ALIANZA SAN NICOLAS
Ex.
GUARDSMAN (1976),
ALIANZA SAN NICOLAS (1980),
SEA GUARDIAN(1998),
ALIANZA SAN NICOLAS (2002)
als GUARDSMAN
Geb.B.V. Scheepswerf & Gashouderbouw v/h Jonker en Stans, Hendrik Ido Ambacht/1976.
Brt. 885, Net.63, Drv. 779 ton.
Afm. 46,97(42,40)x12,10(10,37)x5,40(6,33)mtr.
Verm. 2x4tew 6Cy.Mirrlees Blackstone (382x457)KMR-6/7200 PK.
Sn. 14 Kn.
Trkkr. 100 ton.
als duwboot.
Foto: eig.coll.,shipspotting.com
Info: LR., Tugs 3000 HP and over.
Hartelijke Groet/Kind regards.
Jan van der Doe.
Varen is noodzakelijk, leven niet.
Jan van der Doe.
Varen is noodzakelijk, leven niet.